My own walkabout. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu My own walkabout. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

My own walkabout.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hi!

We zijn weer twee dagen verder en er is ondertussen alweer heel veel gebeurd..Echt twee uur nadat ik mijn vorige blog gepost had, kreeg ik mn eerste, like, total breakdown..Ik zat er eigk al op te wachten, de hele reis en de eerste dagen hier, t ging me wat te makkelijk. Mijn hostel is fijn ondat t goedkoop is en de ligging perfect is om dingen voor school te doen..Maar tis ook een vd grootste hostels in Melbourne en het is lastig contact te maken. Er zijn weinig mensen die alleen zijn..Mijn roomies zijn schatjes maar ze werken beide en zijn aan t sparen om naar de Oostkust te gaan..Dus echt gezellig wat betreft dingen doen zijn ze niet. Ik begon me zooo te vervelen en besloot in mijn eentje naar de bar van het hostel te gaan. Werkelijk iedereen negeerde me of zat me mwaar wat raar aan te kijken, great!:S Voelde me even zooo alleen en heb echt op de wc zitten huilen. Maar vooral omdat ik me zoooo stupid voelde, c'mon Linda, je bent er nog maar 3 dagen, get a grip! Gewoon doorzetten..Ben maar op bed gegaan, heb mn bijbel gepakt en uitgezocht waar ik, voordat ik naar Sydney ga,nog wat mooie natuur mee kan pakken..
And then, the funniest thing happened..Er kwam een nieuw meisje binnenlopen, Natalia, wie ook alleen is en in precies dezelfde situatie zit..Pfiew! Ze kwam op onze kamer omdat haar kamergenootje was gebeten door n giftige spin en ze de hele kamer moesten schoonmaken! Zelfs al haar kleren moesten door de wasmachine..(ik slaap een stuk minder na dit verhaal..:P)
Anyway, ze komt uit Argentinie en reist al paar maanden alleen:)

De volgende dag, gisteren dus, ben ik naar de State Library of Victoria geweest and I love it! Cultuur-en geschiedenisnerd als ik ben, is dit echt een plek waar ik uren kan rondhangen(zit er nu ook). Het gebouw is prachtig, heeft 3 museumgedeeltes en het mooiste is de leeszaal..Zoveel boeken en tis er zo rustig..Heb paar uren zitten spitten in boeken over geschiedenis Aboriginals en heb veel kunnen doen voor mn Master Project..Owja, de reden waarom ik zoveel binnen zit is dat ik op St.Kilda ENORM verbrand ben haha..tis weer typisch! Vooral mn rug en voeten zien er niet uit en kunnen amper daglicht verdragen..en het daglicht hun ook niet:P
Daarna ben ik nog wat foto's gaan maken van Aboriginalkunst en belde Natalia of ik meeging naar the Botanic Gardens..Ze was met een vriend, Damian, hij komt uit Korea en is zoo grappig. We zijn naar de gardens gegaan, met wat drankjes en een laptopje vol muziek..echt heerlijk! Voelde me meteen stukken beter..Het is heel intressant om met ze te praten, over hun cultuur en de mijne en toen ging ik me toch wel even heel slecht voelen over dat ik me zo had aangesteld de vorige avond..Mijn leven is een luxepaardje vergeleken met hunnes..Tis hier drie keer zo duur voor ze als thuis, terwijl ik maar de helft voor alles betaal. En in hun thuisland hebben ze bijna geen kansen om zich te ontwikkelen, ivm corrupte regering etc..Zo boeiend!
Daarna zijn we wat gaan eten en toen we trugliepen naar ons hostel, kreeg ik eindelijk de kriebels..Het was bijna donker en op de grote brug stond een man te spelen op the Scottish bagpipes, zooo gaaf..en toen we verder liepen hadden ze op Federation Square(plein vlakbij hostel)een openluchtbioscoop gecreeerd waar iedereen in strandstoelen naar de film lag te kijken, omringd door barbeques en gezelligheid:D We zijn nog even uitgeweest en vanochtend heb ik een , hopelijk, goede beslissing genomen..Ik heb namelijk een mini laptopje gekocht! EN nu zal iedereen wel denken, zonde van geld nu je daar zit..Maar integendeel..Ik heb het internet en tekstverwerkers zovaak nodig voor school, dat het me een vermogen kost steeds..Het zal duurder voor me zijn, deze 4,5 maand, om elke keer naar cafe te gaan om te internetten, dan wat mijn laptopje me nu gekost heeft..Namelijk zo weinig, aangezien alles hier de helfy kost..En ik moest toch een nieuwe laptop voor thuis. Je hebt hier veel plekjes met gratis internet, zoals ook hier in de bieb..Zo kan ik rustig aan mn projectjes werken, mn fotos meteen een plekje geven en ook lekker m meenemen naar t park ofzo!

Ik heb dus best veel gedaan al deze week, vooral culturele dingen, maar daar is Melbourne gewoon erg geschikt voor! Ik ga straks tour boeken, samen met Natalia, naar Great Ocean Road want ik ben nu toch wel heel benieuwd naar het andere gedeelte van Australie wat mij zo trekt..de natuur! Great Ocean road is een gebied waar de twelve aposthels zijn, soort van cliffen in het water..Schijnen erg mooi te zijn. Ook gaan we picknicken met Koala's:) Really looking forward to that! Het gaat dus weer wat beter, kan nog niet echt wennen aan de hitte, tis hier 30 graden maar gelukkig is Australie ingesteld op dit weer en zijn er veel plekjes om verkoeling te zoeken..Vandaag ga ik naar het Immigratie Museum, om weer wat voor school te onderzoeken. Maandag zal ik trouwens mijn eerste school bezoeken, waar ik nog best beetje tegenop kijk..Best eng om daar zo naar binnen te lopen en allemaal dingen te vragen..But I'll be fine! Tis soms een beetje raar nog allemaal hier maar ben zeker blij dat ik de stap heb gezet om deze reis te maken. Merk dat het me nu al veranderd, je ziet zoveel meer dan in Nederland..Ik ben er zeker van dat, na deze reis, ik mezelf weer helemaal heb gevonden! Wanneer aboriginals ongeveer 12 zijn, moeten ze een hele poos door the Outback zwerven,helemaal alleen,zonder wat dan ook en gewoon proberen te overleven. De Aboriginals geloven dat iedereen in zijn leven zo'n reis moet maken, een walkabout, om zichzelf te vinden,nieuwe dingen te leren en als ander persoon terug te komen. En ik sluit me daar helemaal bij aan..

Love from Melbourne..

  • 06 Februari 2009 - 08:51

    Juulke Janssen:

    Heey Lin! Ik kan me goed voorstellen dat je ff n mega dip had. Je hebt je heus niet aangesteld. Maar gelukkig heb je iemand (of twee iemanden) gevonden om je mee te vermaken, en zo te horen is er daar ook genoeg te doen om je de komende tijd te vermaken!

  • 06 Februari 2009 - 08:51

    Sabine:

    Een mooi geschreven verhaal Lin, ;) Leuk van dat huisgenootje, dat je daarmee dingen onderneemt! Enne, die laptop zal heus wel goede aankoop zijn .. steeds naar een internetcafe gaan lijkt me ook niet fijn, nu kun je lekker overal voor je school enzo schrijven! Ik zou het ook hebben gedaan hoor.
    Dikke kus Sabine

  • 06 Februari 2009 - 08:59

    Momsy:

    Helemaal niet gek hoor,dat jij je zo ff voelde.....
    Jou verhaal was weer heel leuk om te lezen!!!!!Komt wel goed sshatje.
    Enne.....niet als een ander persoon trug komen hoor!!!!Kggggggg
    Heit en mem.

  • 06 Februari 2009 - 09:18

    Willemijn:

    hey lin,

    logisch dat je even een dipje had zou ik ook hebben hoor. Maar je hebt nu lekker want aanspraak gevonden en kan je weer lekker verder met genieten! Leuke foto's ook trouwens :D heel veel plezier nog

    (K) Willemijn

  • 06 Februari 2009 - 11:20

    Meiny.:

    Ik moest bijna mee janken toen ik las dat je je zooooo eenzaam had gevoeld!
    Dus maar snel doorlezen en gelukkig kwam er toch weer een prachtig verhaal.
    Fijn dat je nu iemand hebt waar je mee op kan trekken.
    En eh....van mij mag je blijven zoals je bent,maar ik begrijp wat je bedoeld!

  • 06 Februari 2009 - 20:56

    Joke.:

    Jeetje, Linda, wat doe jij veel in een paar dagen. Ik word er al moe van als ik het alleen maar lees! Als je in dit tempo doorgaat, denk je het dan vol te houden?
    Ik heb echt bewondering voor je hoor! En dat in je uppie, die dip had al veel eerder kunnen komen, maar jij bent een toppertje en je praat jezelf er wel bovenop. Die laptop is een echte must have en je hebt groot gelijk dat je die nu al gekocht hebt. Gaaf dat je iemand getroffen hebt die ook alleen is, daar zat je echt op te wachten, en dan ook nog bij je op de kamer. Super toch? Ik hoop dat jullie veel leuke dingen samen zullen ontdekken en beleven. Je schrijft vlot en het is leuk te lezen. Ga zo door, ik wacht op je volgende bericht.
    Groetjes uit Veenendaal.

  • 07 Februari 2009 - 03:42

    Lara:

    Heeeeeee Linda!!! Pff, eindelijk kan ik je even een bericht sturen. Ik moet steeds zo veel regelen als ik achter de computer zit, en voor ik het weet is de tijd dan weer voorbij! Ben dus nu maar even op een tijdstip gegaan dat ik geen contact met NL heb haha!! Mijn australische nummer is +61405761868! Ik ben denk ik tot volgende week zondag in Sydney. Vrijdag komt er een meisje uit NL waar ik al veel contact mee heb gehad en moet sowieso op m'n bankpas wachten... Met een ander NL meisje ga ik nog naar de Blue Mountains en dan ga ik richting Melbourne. Hoe ga jij, vliegtuig of bus? Ik moet het nog uitzoeken. Vind het maar moeilijk om op het budget te letten hoor... Wow zoals je ziet heb ik je veel te vertellen/vragen, dus we moeten als je hier bent maar even een drankje doen!! Daar is het weer ontzettend geschikt voor vind je ook niet:D Tot snel en liefs!!! Lara

  • 08 Februari 2009 - 13:11

    Tina:

    Don't be afraid of change; you may lose something good, but you may gain something better!

    And like you said, you'll be fine (en dat is iets wat ik altijd al tegen je gezegd heb)

    Geniet ervan meiske, dikke tût

  • 08 Februari 2009 - 13:22

    Annie Zwart:

    Hey linda,
    Je hebt weer heel wat beleeft de afgelopen week. Je verhalen zijn erg leuk en interresant om te lezen. ik ben wel blij dat je nu een soort buddy hebt gevonden. alleen is ook maar alleen. veel plezier met het plannen van jullie trip naar Great Ocean Road. Volgens sjoerd is het iets wat je gedaan MOET hebben nu je daar bent. Erg indrukwekkend zegt ie. Veel plezier meid en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 27218

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: