Take it easy. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Take it easy. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Take it easy.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hello everybody!

Hier dan weer een berichtje uit het mooie Melbourne! Alweer thnx voor alle leuke reacties:)

Nadat ik het bericht had getypt op mijn nieuwe laptopje, kwam ik erachter dat ie niet zo nieuw was, er stond nl al een account van iemand anders op en nu kon ik geen account meer aanmaken..Ik flink balen want nu moest ik weer terug naar de winkel, ik en laptops..It just doesn´t work! Gelukkig stond ik binnen 10 minuten weer buiten, met nieuwe, andere laptop die ook nogges goedkoper was!
Die middag, dat was dus vrijdag, ben ik met Mila naar de have gelopen, erg mooi daar..We hebben even terrasje gepakt en ze heeft me wat dingen laten zien daar..Ze hebben er net een gigantisch reuzenrad gebouwd, a la the London Eye, maar..zo dom, het staat naast allemaal grote gebouwen en nieuwbouw zodat het uitzicht..grote, grijze muren en steigers is! Dan prefer ik toch the London Eye met het mooie uitzicht! Ben er dus ook maar niet ingegaan..
Zaterdag was het 43 graden, my god..Het is dan ontzettend warm OVERAL..de airco´s kunnen het gewoon niet aan. Maar toen ik sochtends uit bed kwam, had ik nog niet door dat t zo heet was..Dus ik was van plan ff naar St.Kilda beach te gaan met Damian en Natalia..En toen ik de eerste stap buiten zette, had ik er al spijt van..Zelfs het kleine stukje lopen naar de tram was teveel! maar omdat het altijd lekker waait daar, dacht ik dat het bij t strand maybe wat koeler zou zijn..think again! De wind was snijdend heet en het nog hetere zand waaide tegen je aan, great! Wel even lekker het water in geweest, heerlijk die verkoeling..Maar voelde me al gauw niet goed, zelfs in de schaduw wat het een hell. In die vijf minuten dat ik opt strand was, was ik alweer verbrand. Zat niks anders op dan trug te gaan naar hostel. Ik voelde me echt zo ziek en toen ik bij onze kamer kwam, had Jenny hetzelfde..Lig je dan, hele dag op bed!
´s avonds ging het gelukkig beter en was me rode kleur ook weer weg..We hebben even wat drankjes gehaald en gezellig zitten kletsen op de kamer, over van alles..My roomies are great!
Daarna zijn we naar club en dat was zooo leuk! De locals zijn gewoon te grappig, iedereen spreekt je aan..Daarna zijn we naar pub geweest en daar speelde een bandje ´Land down under´van Men at Work..Je kunt echt merken dat dat liedje important is voor de Ozzies, iedereen ging uit zijn dak..And on top of that, heb nog nooit iemand gezien die beter past bij de benaming Outback Jack als de zanger, dus het Australia gevoel was er dan eindelijk!:D!
Die Australiers kunnen feesten hoor,heerlijk..De sfeer is, overal hier trouwens, zo goed.. Ik voel me nu al veiliger alsk hier over straat loop dan in Leeuwarden haha! Mila was eerder weggegaan, ze moest werken die zondag..Toen Jenny en ik terugwaren bij het hostel kwamen we erachter dat we beide ons pasje om naar binnen te komen, vergeten waren..Oops! Gelukkig liet iemand anders ons met zijn pasje in het hostel en omdat we de meiden niet wakker wouden maken, hebben we maar nieuw pasje bij receptie geleend..

De volgende ochtend werd ik wakker met huge kater..De zon maakt ook dat je heel snel moe bent! Maar ik had afgesproken om met Mila and Natalia naar St.Kilda te gaan..Daar was afgelopen zondag namelijk een van de grootste festivals van Melbourne, het St.Kilda festival! En zodra ik er was, had ik er spijt van dat ik zolang was wezen stappen en toen moe was, want het zag er zooo gaaf uit! Overal heerlijke muziek,bandjes en dj´s, duizenden extreem blije mensen, Kermis, strandpartys and food..Kreeg even het Pinkpop gevoel! Toen vond ik het echt even jammer dak er niet was met wat vrienden uit NL, weet zeker dat iedereen t geweldig zou hebben gevonden! Maar omdat ik me echt niet zo goed voelde ben ik na paar uurtjes maar teruggegaan om te slapen haha..

En vandaag zou ik naar the Victorian College of the Arts gaan maar instead of going there, heb ik maar even gebeld met ze..Aangezien het een heel stuk lopen is en ik me nog steeds niet superfit voel..De vrouw die ik aan de telefoon had was erg aardig, maar ze kon me niet echt verder helpen dus..BUMMER! Maarrr..genoeg andere scholen hier dus,ik geef niet op! Merk echt dat ik vorige week iets teveel gedaan heb en ik nu even mijn rust moet pakken om de eerste week ff te verwerken..Dus ga straks lekker beetje chillen buiten! De temperatuur is gezakt dus nu ist weer doable om buiten te zijn..
Kan zo nog wel paginas volschrijven maar dan leest straks niemand me blogs meer hihi..Ohja, nog 1 dingetje, ik ben heel blij want heb sowieso 1 van me toetsen gehaald die ik nog moest voor mn Propedeuse en gemaakt heb vlak voordat ik hier kwam..Yes!

Kusje Linda


  • 09 Februari 2009 - 06:57

    Jetty En Sikke:

    He gezellig, kids naar school, even een bakkie en dan even jou verhalen lezen. Het is net of reizen we een beetje met jou mee. Die library daar is prachtig, daar zou je zo een tijd in kunnen vertoeven. Je vertelt erg leuk en het is ook mooi om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt, ook al zijn er wat dipjes af en toe, die horen er bij. Je groeit alleen maar door al je adventures, veel plezier en geniet van elk moment.
    groetjes Jetty

  • 09 Februari 2009 - 07:21

    :

    nou meid ik zie dat je je draai al gevonden hebt. geniet er van voor dat je het weet moet je al weer terug. Gr. Yneke

  • 09 Februari 2009 - 07:54

    Momsy:

    Hey Linnie
    !!!!Ik zie het!!!Vlaggen
    Whahahaha.mijn werk,zomaar in Australie!
    Dikke knuf fan mem.

  • 09 Februari 2009 - 08:00

    Momsy:

    Hey Linnie
    !!!!Ik zie het!!!Vlaggen
    Whahahaha.mijn werk,zomaar in Australie!
    Dikke knuf fan mem.

  • 09 Februari 2009 - 09:21

    Meiny:

    Wauw,wat weer een verhaal!
    En wat een leuke foto`s!
    Zelfs nog aan je mem gedacht door een vlaggenfoto te maken,haha.
    Pas goed op je zelf hè,niet alles tegelijk doen en hou die koperen ploert in de smiezen!

  • 09 Februari 2009 - 10:38

    Tjar:

    One word: Jealous! Heerlijk om daar te zijn joh! Geniet er van ;)

  • 09 Februari 2009 - 14:01

    Tina:

    Wat goed van die toets!!!!

    *doet vreugdedansje voor Lin*

    Niet teveel drinken he, anders vergeet je misschien nog leuke dingen ;)

    kusje

  • 09 Februari 2009 - 14:38

    Gert:

    He Lin,
    Leuk verhaal.
    Succes daar.

    Groet Gert.

  • 09 Februari 2009 - 14:59

    Margreth:

    Hey Linda,

    Gefeliciteerd met de goede resultaten van je toets. Top hoor!
    Uiteraard weer een heerlijk verhaal over je belevenissen.
    Fijn om te lezen dat je nu wat mensen hebt gevonden waar je mee optrekt. Wat erg die hitte hè? Ik kan er niet tegen hoor.
    Succes met alles en neem ook je rust hè meissie.
    Liefs Marg

  • 09 Februari 2009 - 18:10

    Gerda:

    Heej meis!!

    Jeej heel verhaal weer! Allereerst gefeliciteerd met het behalen van je toets!! Nou gelukkig was je 's avonds weer wat beter.. die zon maakt je soms ook wel een beetje ziek hoor(had ik op Curacao ook last van en toen was het nog maar 36 graden) probeer me maar even in te denken hoe 43 graden voelt.. sjeejh dat moet hell zijn ja!
    Nou ik hoop dat je weer wat opknapt, niet teveel drinken he:P en het daar wat minder warm wordt.

    Leuke foto's trouwens! Jaloers! ;)

    Kus Gerda

  • 09 Februari 2009 - 21:23

    Carla:

    Hoi LInda
    Mooie foto's hoor.
    Veel plezier in het mooie zonnige australie
    Gr Carla
    Ja je kent me wel nog van vroeger

  • 10 Februari 2009 - 11:57

    Jolanda:

    Hey linnie!

    weer een mooi verhaal van jou! Gelukkig heb je wat matties gemaakt.
    ik volg je,

    kus Jo

  • 10 Februari 2009 - 14:30

    :

    Hoi Lin!! super tof!! Je hebt het er dus echt naar je zin! Genieten dus!

    Hier ook alles tofen chill, helaa sgene draadloos i-net, maar ik mag niet zeuren hoor.

    kus sai

  • 10 Februari 2009 - 18:08

    Occaah:

    Yeah Pinguins RULE!!!

    Mooi dat het iets koeler geworden is... Have fun!

    Kusje

  • 12 Februari 2009 - 14:33

    Moniek:

    Oowwww dat heerlijke weer. Ik wil ZOMER!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 27195

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: