Quakka! - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Quakka! - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Quakka!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Mei 2009 | Australië, Perth

G´day!

Helaas moet ik jullie meteen gaan teleurstellen, geen spannend verhaal zoals beloofd..Ik heb namelijk een vrij rustig weekje achter de rug!

Vorige week woensdag had ik dan mijn eerste binnenlandse vlucht naar Perth en moest ik afscheid nemen van Sion en Bex en the Irish lads..T blijft lastig! Wat ik nog vergeten was te vertellen, mijn hostel in Adelaide zorgt heel goed voor zijn backpackers..Elke ochtend gratis pannekoeken als ontbijt en elke avond gratis appeltaart! (Ja mem, ik weet dat ik dat niet lust maar in het backpackersleven eet je alles:P)
Vluchtje was nice, weer ff heel wat anders dan paar dagen in de bus hangen..Ozz van bovenaf bekijken,lekker film kijken, beetje eten voorgeschoteld krijgen, dikke prima..

Na drie uur vliegen moest ik vanaf het vliegveld busje nemen die me naar hostel bracht..Hele busreis met lui uit Zuid Afrika gepraat,wat ist toch een prachtig taaltje!
Erg fijn weer in het warme gedeelte te zijn, want ondanks dat het herfst is, is het nog steeds rond de 30 graden!:D

In mijn hostel, Billabong, ontmoete ik Sandra, meisje uit Nederland,gezellig!

Ik besloot donderdag Perth te verkennen en King´s Park te zoeken..Nadat ik werkelijk de hele stad en daarbuiten was doorgelopen en paar uur verder was zonder King´s Park te kunnen vinden, besloot ik maar even te vragen..Bleek dat ik er al die tijd omheen liep, je moet nl een trap op voordat je erin kan..Tsjah, dat hadden ze wel even ergens mogen vermelden! En wat voor trap, echt killing..zoveel treden en heel steil. Maar tis een fijn park en je hebt n prachtig uitzicht over de stad..
Samen met Sandra zou ik koninginnedag vieren..Echter,het is hier rustig vergeleken met de oostkust,wat ik ergens een pluspunt vind ma qua uitgaan..Beetje jammer! En na t slechte nieuws uit NEderland waren we totaal niet in the mood meer..


Verveelde ik me ook algauw in Perth zelf dus besloot paar dagen naar Fremantle te gaan(thnx Marsha, voor de tip!)..Zaterdag de bus gepakt en voelde meteen dat het een goeie keuze was..Fremantle is klein, pittoresk met veel sfeer!Ideaal om even bij te komen van mn vele gereis van de afgelopen weken..Mijn hostel was ook super, heerlijke bedden en charmante binnenplaats waar je gezellig kon chillen..

Zondag even op het strand gelegen,moet nu toch es proberen een kleurtje te krijgen haha en net toen ik me even alleen begon te voelen..Pieppiep! Smsje..Janet, waarmee ik in Sydney op de kamer zat en mee naar Mardi Gras ben geweest, was in Perth en wou naar Fremantle komen:) Binnen uurtje liepen we samen over de marktjes, erg gezellig! Hadden elkaar natuurlijk zoveel te vertellen na onze avonturen in Sydney..Vind het altijd leuk bekenden tegen te komen, ben er beetje klaar mee om steeds nieuwe mensen te ontmoeten..Na dik 3 maanden reizen heb ik wel weer vaak genoeg me hele verhaaltje gedaan over waar ik vandaan kom en waarom ik hier ben haha..
Ik had ferry naar Rottnest Island geboekt voor maandag en Janet besloot mee te gaan..

Rottnest Island is ontdekt door een Dutchman(jaja), die daar beestjes vond die op ratten leken volgens hem..Dus noemde ie het ratten nest eiland..wat dus later Rottnest Island werd..Even een stukje geschiedenis mensen!;)
Na toch wel vrij veel gedaan en gezien te hebben afgelopen weken, wat ook de nodige stress met zich meebracht..Was het enorm fijn even nergens aan te denken(behalve dan dat je vooral LINKS moet blijven rijden) en lekker op t fietsje het eiland over te touren! Deed me enorm denken aan Terschelling..Ma dan mooier haha, veel mooier..

Janet en ik hebben ontzetend veel lol gehad, vooral om de kleine Quakka´s die er in het wild leven..Superschattig en int echt zien ze er niet uit als ratten!
Het water is prachtig, allemaal verschillende kleuren blauw en van de verkoopster in de supermarkt hoorden we dat het een van de mooiste dagen van het jaar was, 34 graden..geen wolkje aan de lucht, heerlijk!

Ik wilde graag weer snorkelen dus we stopten even bij een van die mooie stranden en ook daar vonden we een Quakka..Meneer quakka had enorm dorst en dacht even uit de zee te gaan drinken..Hij schrok enorm van het zoute water(is mij ook al overkomen, bah wat vies..)en viel er half in..De stroming was enorm sterk dus hij werd meegesleurd, zo zielig! Dus wij hem redden en opeens zagen we het..Wanneer een quakka nat word, is het idd net een rat! Meneer de dutchman was niet gek..
We hebben m ma wat van ons water gegeven, erg schattig, zon wild beestje die zijn angst overwint door de dorst en zich laat voeren:)

Ik ging dus te water om te snorkelen..Werd alleen meteen gegrepen door de stroming,damn wat kan dat eng zijn,vooral met al die rotsen om je heen..Toen ik opeens het grappige duits engelse stemmetje van Janet hoorde schreeuwen dat ik eruit moest komen, besloot ik maar te stoppen..Er waren mensen die echt ver de zee inhingen,freaks!

Daarna weer met de ferry terug en we gingen samen even wat eten..Superleuk dagje waar ik enorm van opgeknapt ben.

Dinsdag schoolwerk en wat dingetjes opgestuurd weer..Omdat mijn geld enorm snel opraakt durf ik amper iets te doen dus maar met een boek opt strand gelegen..Mn hostel draaide elke avond een film op enorm scherm, dus vermaakte me wel..Grappig dat ze Crocodile Dundee draaiden, stomme film, maar opgenomen in veel gebieden waar ik ook geweest ben:D

Woensdag kwam Sandra met een iers meisje langs in Fremantle..Weer lekker gechillt op het strand en gezellig gekletst..Woensdagavond ging ik met roomie naar torchlight tour door the Fremantle Prison..Leek me wel intressant zo´n gebouw met zoveel geschiedenis in het donker te zien..Het was heel intressant, maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook verschrikkelijk wat er in zo´n gevangenis gebeurd is..Je voelt t gewoon aan de sfeer die er nog steeds hangt. Ook waren er af en toe actors die je lieten schrikken waardoor je constant op je hoede bent..Iedereen schrok natuurlijk het meest van mij, ik schrik echt van alles haha..;) Indrukwekkende avond..Heb die avond afgesloten met een heel gezellig afspraakje..

Vanochtend weer de bus teruggenomen naar Perth, waar ik nu in ander hostel verblijf..Gebouwd in oude barakken, maar erg gezellig vanbinnen..Eerste indruk is goed! Weer met Janet afgesproken, we zouden gaan barbequen in King´s Park(en daar was die rottrap weer..).Lekker gegeten maar..heb nu toch wel een trauma erbij..We zijn namelijk aangevallen door de vogel van Australie..the Kookkaburra! Die had nl ook honger en ging steeds over onze hoofden vliegen en opt het laatst gewoon tegen ons aan..Ik vond t echt niet leuk meer op het laatst! Maar we gaven ons eten natuurlijk niet op..Voor de omstanders was het wel erg grappig, een gevecht tussen hongerige backpackers en een hongerige vogel haha!

Morgen komt Lara aan en gaan we druk bezig om een WWOOF gezin uit te zoeken! Zoals ik al zei, me geld raakt op en het is enorm duur om langs de westkust te reizen..Zat al helemaal in de stress erdoor maar dit is de oplossing! Het idee van WWOOFing is dat we paar weken gaan werken op een farm, ergens in western australia, bij the locals..Paar uurtjes per dag, in ruil daarvoor worden we gevoerd en mogen we daar slapen..Scheelt dus aanzienelijk in de kosten! Heb geen idee wat ik ervan moet verwachten maar heb er enorm zin in, ook om Lara weer te zien, toch fijn om even paar weken niet alleen te zijn!
Mijn laatste weken wil ik dan de westkust verder gaan doen en dan..terug naar Melbourne, wat vrienden opzoeken and then, back to Holland! Maar zover is het gelukkig nog niet..

Liefs..

  • 07 Mei 2009 - 13:06

    Wilma:

    Geweldig verhaaltje. Je doet echt veel leuke dingen! Nou lekker genieten en tot over 3 maanden!

    Kusje

  • 07 Mei 2009 - 13:28

    Maik:

    Haha, hoorde ik daar Terschelling? :P

  • 07 Mei 2009 - 15:08

    Tjar:

    He Lin! Wat weer een leuk verhaal. En nog steeds maak je vanalles mee, haha! Helaas is voor ons t leventje op de NHL weer begonnen...geniet er nog even van :D

  • 07 Mei 2009 - 17:24

    Boelie:

    Klinkt weer toppie meid!! Geniet dr lekker van daar!

    Groetjes Gerda

  • 07 Mei 2009 - 17:39

    Momsy:

    Ha die Linda.
    Heb weer met een big smile je story gelezen.Meid ,jij schrijft zo leuk!!!
    Als je terug komt bak ik appeltaart!!!!!! lief he?en Meiny wil vast wel een dikke trui voor je breien :p
    Veel plezier met Lara (maar dat wist je al haha)
    Xxx mem.

  • 07 Mei 2009 - 18:26

    Meiny.:

    Heeee Linda!

    Geen spannend verhaal volgens jou?
    Enge vogels,Priston,snorkelen in de stroming,ik vind het nogal wat!
    Leuk dat je weer bekenden bent tegen gekomen en lekker bij hebt kunnen kletsen.
    En die trui wil ik zeker breien momsy,maar of Linda daar blij van wordt....

    Groetjes en toedeloe!

    Meiny.


  • 08 Mei 2009 - 03:01

    Linda:

    Bij deze bedankt ik voor de appeltaart en de trui haha..

  • 08 Mei 2009 - 03:08

    Linda:

    Bij deze bedankt ik voor de appeltaart en de trui haha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 27191

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: