Free your mind.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Free your mind.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Free your mind..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

!DANGER! MASSIVE BLOG AHEAD!

Hi there!

De laatste keer dat ik schreef waren we net in Azie aangekomen en ondertussen is er alweer zoveel gebeurd..Tijd voor n nieuwe dus!

Na KL zijn we met de bus naar Penang Island gegaan, wat een hele mooie route was met prachtige natuur..Kent, de Canadese dude die ons die dag ervoor gered had, had ons wat tips gegeven die we maar besloten op te volgen..Zodra we op Penang Island waren hebben we een taxi genomen naar Batu Ferringhi, naar t guesthouse dat Kent had aangeraden. En ik voelde me meteen een stuk meer thuis dan in bruisend KL..Batu Ferringhi is een schattig stadje pal aan het strand, met veel kraampjes en beachbars. Ons guesthouse was heel chill en binnen twee stappen waren we al op t strand..Dikke prima dus! Ook de ladyboys die er rondlopen zijn erg grappig..

Die volgende ochtend, zondag, zijn we naar Penang National Park gegaan(met de bus voor 20 cent haha), wss erg mooi..We schrokken ons alleen kapot toen er opeens een aap uit de bosjes naar ons toe rende! Dat hadden ze ons wel ff vantevoren mogen vertellen, dat die er ook rondlopen..
We zouden naar Monkey Beach lopen maar aangezien de paden vrij wankel waren en we veel moesten klimmen, heb ik het halverwege opgegeven..Met mijn slechte evenwicht en probleem met diepte inschatten voelde het gewoon niet veilig..Ergens baalde ik dan natuurlijk wel enorm maar soms moet je even naar je lichaam luisteren..

Ben teruggegaan en in een opwelling het strand opgelopen om de paardenman te zoeken..Die ochtend toen we zaten te ontbijten op het strand, was er nl een man te paard naar ons toegereden of we wouden rijden, maar omdat we al plannen hadden ging dat niet door..Maar nu Lara toch nog uren zou rondhuppelen in het park, besloot ik het te doen..
Moet er echt grappig uitgezien hebben, kreeg zo t paard mee en mocht in me eentje over t strand rijden, waar ik maar heen wou! Ondanks het nogal nukkige paardje en t gebrek aan stijgbeugels, heb ik heerlijk langs t strand gereden..:D

S avonds zouden we ff mooie fotos bij zonsondergang maken op het strand..We gingen zo op in onze poses dat we beetje vergaten dat het water opeens heel hoog kan komen hier..en dat onze slippers nog ergens in het zand lagen..De grote golf zag de slippers en zag zijn kans schoon..En ons reste niks anders dan onze vier tedere vrienden uit te zwaaien en ze een goeie reis in de oceaan te wensen! Ontzettend grappig gezicht haha..

Na Penang besloten we naar Thailand af te reizen, wat een lange dag in bussen werd met veel wachten in rijen om paspoort te laten checken etc..Maar dan waren we wel in Thailand! Ik voelde me er meteen meer thuis dan in Malaysia, tis gewoon een ander culotuurtje..In Malaysia staarde iedereen ons aan alsof we buitenaardse wezens waren maar hier vind iedereen ons geweldig en zijn ze eerder onderdanig(wat ook niet altijd goed voelt)
We besloten met de bus naar Krabi te gaan, even uit te rusten om daarna naar de Koh Phi Phi Islands te gaan..

We moesten sochtends een ferry nemen en we dachten even te kunnen chillen op het dek..De golven waren echter zo groot dat we binnen no time door en door nat waren en dus gedwongen binnen moesten zitten..Ook werd ik zoooo zeeziek, iets wat me nog nooit is overkomen!(Heb op een boot gewerkt zelfs haha)..Gelukkig wist ik alles binnen te houden en het misselijke gevoel verdween meteen toen we bij Phi Phi aankwamen..Wat een prachtig eiland!!! Beetje jammer was dan weer wel dat naast deze constatering nog iets waarneemden..Namelijk een oneindige rij van de leukste en mooiste mannen die ik ooit gezien heb..Allemaal ready om Phi Phi te verlaten..Hadden wij dat! Haha..:P

Ook werd ons verteld dat onze taxi al weg was gegaan(denk dat we te lang hadden staan kwijlen bij de rij `mooie mannen die PhiPhi verlaten´)dus wij wachten..Bleek onze taxi een man met kar te zijn, die onze backpacks ging rijden en wij moesten er maar achteraan lopen..Arme man, zo in de hitte! Na tien minuten zwetend lopen, kwamen we bij een truckje waar we achterin moesten gaan zitten en de karman ging keihard achteruit een hele smalle berg oprijden, de gek! Bleek ook nog dat het echt de bedoeling was dat hij ons de schrik van ons leven gaf, het was de enige weg naar ons guesthouse..Eenmaal daar aangekomen, verbazingwekkend genoeg levend en wel, konden we van de schrik bekomen met een gloaasje water wat ons meteen aangereikt werd..

Ons guesthouse was heel luxe, we hadden een prive bungalow hoog in de bergen en t uitzicht was prachtig(zie fotos)..

Phi Phi(grote eiland) bestaat uit allemaal kronkelstraatjes met marktjes, waar iedereen je bijna smeekt om wat te kopen..Soms voel je je echt een rijke stinkerd en wil je ze gewoon wat geld toestoppen..
Kan zoveeeeel vertellen over ons paar dagen Phi Phi maar zal proberen het wat beknopt te houden..Want geen duizend woorden kunnen beschrijven hoe ontzettend mooi t daar is!

We zijn lekker langs de marktjes gelopen(ongeveer zon honderd keer haha), hebben een echte thaise massage gehad van twee superlieve vrouwtjes, hebben lekker op t strand gechillt, gezwommen(naja in de zee dan, moge dat duidelijk zijn..), heerlijk gegeten steeds en alles SUPERgoedkoop!:D

Gisteren ging Lara duiken(:D) maar omdat mijn lichaam helemaal gek wordt in te diep water, helaas!!,dus ik besloot op snorkeltripje te gaan..

S ochtends werd ik door een mannetje opgehaald die me naar een of andere achterbuurt bracht waar bootjes in het water lagen..Ik dacht eerst, oh god, wat moet dit worden vandaag..Gelukkig had ik twee leuke Duitse meiden in me groepje, Sonja en Sabina..We gingen in een gammel motorbootje, maar voordat we daar inkonden moesten we eerst zowat erheen zwemmen haha..We gingen de wilde zee op en zijn op aantal plekken gestopt om te snorkelen..

Vanuit de boot zag je gewoon al allemaal gekleurde visjes op het wateroppervlak, su mooi!:D
Ook hieraan merk ik dat ik veranderd ben, normaal zou ik heeeeel voorzichtig van het wiebeltrappetje het water ingaan..Maar nu was ik zo enthousiast dak vanaf de boot als eerste het water indook..Snorkelen was weer super, vooral omdat de visjes absoluut niet bang zijn en ze zwommen gewoon heel dicht langs me en om me heen..:D

We gingen naar Bamboo Island en serieus, elke keer als ik denk dat het niet mooier kan worden tijdens mn reis, kom ik weer op een van die paradijselijke plekken zoals deze..Er was niemand op het parelwitte strand en t uitzicht..Pfff! Zat ik daar, onder een palmboom, met me bakje rijst, flesje water, starend naar de prachtige zee..Meer heb je niet nodig toch?..

We hebben wat grotten bezocht, meer gesnorkeld, heb nog vissen gevoerd terwijl ik ertussen zwom..Impressive, ineens de halve oceaan om je heen om een stukje pineapple mee te pikken! Verder wast heerlijk om op het gammele bootje over de hoge golven te springen, lekker in het zonnetje..
Maar de voornaamste reden om deze tour te doen was toch wel Maya Bay..De plek waar de film ´The Beach´opgenomen is, met Leonardo Dicaprio..Toch grappig dat je daar dan opeens zelf rondloopt en rondzwemt..Maar voordat we dat konden doen, moesten we nog een heel avontuur ondergaan..

Het water stond te hoog, dus ons gammele bootje kon niet bij Maya Bay komen.. Dus toen we nog in de bay aan de andere kant vant eiland waren, vertelde onze tourguide doodleuk dat we ff door de baai moesten zwemmen, door de rotsen klimmen om via t eiand naar Maya Bay te lopen..Nu moet je weten dat t koraal heelhoog groeit in sommige delen en ontzettend scherp is..Dus daar zwom ik dan door de bay, met me flipflops in me hand, flipflops aangedaan en het gladde koraal beklommen en das ENZG! Raakte ik ook nog me flipflop kwijt, au, scherp koraal prikte door mn voet maar ben doorgegaan(nog even en ik word nog echt een bikkel ook haha)..Na t koraal moesten we een hele grote ladder de rotsen op beklimmen..Alleen waren de treden, smalle stukjes hout, ongeveer 2 meter uitelkaar,my gosh..Maar we zijn er gekomen en t was t zeker waard!!

Daarna gingen we naar Monkey Island,waar, je raad het al, aapjes zaten..Opeens sprong er een aap op onze boot, gritste mijn waterfles die naast me stond, mee, rukte de dop eraf en ging rustig zitten drinken..Toen er bijna geen water meer uitkwam, zette ie gewoon zn been eronder(zie fotos)zodat het drinken weer wou..Zon grappig gezicht, wat zijn t toch fascinerende beesten! Al met al prachtig dagje!:D

Die avond zijn we uit geweest met Sonja en Sabina en wat van Lara´s duikvrienden, heel gezellig! Vooral de emmertjes gratis drank die elke avond weggegeven worden..;) De nacht eindigde een beetje minder gezellig, laten we het er maar op houden dat ik naast Canadezen(zie blog Byron Bay), ook de Duitse mannen afgezworen heb:P..

Vanochtend moesten we de ferry nemen naar Phuket en dat was heerlijk..Bekijk de fotos maar! Maar dan nog, is het in het echt zoveel mooier..Zo mooi dat Lara en ik beide ff een traantje moesten wegpinken, van puur geluk! So far, more than good!:D

Love, Linda


  • 06 Juni 2009 - 16:02

    Maik:

    *Trots op Lindaatje* :D

  • 06 Juni 2009 - 16:19

    Lara (coby Weer):

    naaaaaaaaaaaauw! vind et hailemaal geweltig je bloggert!! ja die mannen van dat eiland dat was kleuteee, maar we hebben ze niet nodig!!! Onafhankelijke Coby en Truus! Naauw de Canadezen heb ik niet afgezworen!! Het tegenovergestelde zelfst!! Naauw, kan je nog effe zo'n doekie pakke dan of niet daaan? Is zo lekkah fris!!!

    Dadaaaa

  • 06 Juni 2009 - 16:33

    Atteke :

    Wat weer een prachtig verhaal! Zal zo de foto's ook bekijken, dan is het verhaal weer helemaal compleet. Groetjes ook aan Lara en geniet er nog maar even van!!

  • 06 Juni 2009 - 17:07

    Meiny.:

    Ha die Linda!!!!

    Mooi verhaal weer en wat een foto`s!
    Stoer hoor wat je allemaal doet en durft.
    Hoop niet dat ons straks mietjes vindt!
    Geniet nog ff van je vrijheid en de prachtige omgeving,het is hier koud hoor!
    Woeiwoei,jassen-weer,blehhhh!

    Groetjes Meiny.


  • 06 Juni 2009 - 19:52

    Tjar:

    Jeetje wat weer een verhaal! En daar zitten wij dan te zwoegen in NL ;) Prachtig verhaal weer en de foto's: Wow!
    XxX

  • 07 Juni 2009 - 12:43

    Arjen:

    Amazing trip, Amazing pictures! :)

  • 07 Juni 2009 - 20:50

    Momsy:

    So de ju !!!!
    Wat weer een mooi verhaal van jullie belevenissen.
    Echt geweldig wat jij/jullie daar doen.
    Trots???? Ik???
    Xxx mem.

  • 10 Juni 2009 - 07:52

    Boelie:

    Wauwie!!! Meer kan ik weer niet zeggen haha het jaloeziegehalte is hier weer zo hoog dat ik anders gemeen ga worden :).
    Herken je zeeziek verhaal :P de oceaan is ook wat anders dan de waddenzee natuurlijk.... Naar klein curacao was ik ook hondsbroerd en dan was er "alleen nog maar deining":P . Het meest jaloers ben ik denk ik nog op je snorkelverhaal, klinkt echt super hoor!! :D
    Hee topper wanneer kom je weer thuis? (heb je al tijden?)

    Veel liefs boelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 27190

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: