Melbourne it is! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Melbourne it is! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Melbourne it is!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hello guys!

Zooo..hier dan mijn eerste berichtje vanuit de andere kant van de wereld..Pfff where to start?Bij t begin dan maar..;)
Vlucht naar London was erg fijn, geen wolkje aan de blauwe lucht en zat bij het raam zodat ik mooi Nederland en Engeland van boven kon bekijken! Aangekomen op Heathrow, wat btw een leeeeelijk vliegveld is man, wist ik het even niet..Ikzag nergens terminals! Bleek dus dat ik een bus moest nemen om daar te komen..Eenmaal daar heb ik even ontbeten, waarbij ik de helft gratis kreeg, zou ik dan toch charmes hebben?:P
Het grote vliegtuig van Qantas was erg comfortabel, iedereen had een tv met afstandsbediening met daarop honderden films, spelletjes, nummers, documentaires etc erop..Dekentje en kussen erbij en zitten maar..voor 22 uur:S..Naast me zat een oudere vrouw uit London, waar ik veel lol met gehad heb..Ze bleek een Educational project te hebben geleid in London, heel intressant. En ze vertelde me dat in Alice Springs ze bezig zijn een nieuw onderwijssysteem op te zetten, bingo! Meteen informatie voor mijn school ish:D Om de seconde kregen we eten en drankjes van de overbeleefde crew. Toen we Hong Kong naderden, kwam net de zon op..echt een prachtig uitzichthad ik toen:D, daarmee kwamen ook meteen de kriebels. Had toen pas het idee dak echt uit Nederland was..Ikheb ook nog ff ruzie gehad met een meisje, die voor me zat, ze klapte haar stoel ineens naar achteren waardoor ik geen kant meer op kon. Toen ik heel beleefd ff vroeg of ze stukje naar voren wilden gaan, werd ze vet boos en begon me uit te schelden, naja! Eenmaal op het vliegveld van HongKong ging Sheila, from London, me verlaten. Er was nog een meisje die naast me had gezeten, uit Oostenrijk,dus daar ben ik even een kopje koffie mee gaan drinken. Ze kon amper engels dus meteen mn gebarentaal maar even geoefend:) De vlucht naar Hong Kong duurde zo' n 13 uren en ik was gebroken, alles deed pijn en ik was zoo moe..Ach,nog maar 9 uren te gaan!:( Na een uur mochten we weer het vliegtuig in. Een schattig Thais meisje kwam helemaal in paniek op me af, ze bleek net getrouwd te zijn en kon niet naast haar man zitten..Of ik misschien mijn stoel af wilde staan aan hem. No problem. Ik verhuizen, kwam ik mooi naast het raam te zitten, dikke prima. Ik heb de hele reis zowat geslapen, of naja..een poging gedaan tot..
En toen kwamen we eindelijk aan in Melbourne, snel uistappen en door de douane..Ik heb een uur staan wachten maar dan wassie er dan toch, mijn grote vriend voor de komende maanden, mijn backpack! Toch wel blij dat ie veilig meegereist was..

Het was 22 graden en hardstikke donker toen ik buiten kwam..Echt raar! Ben snel op zoek gegaan naar een hotel, na tien keer verkeerd gelopen te zijn, kwam ik uit bij het Holiday Inn..Vol..Alles was vol, heeft natuurlijk met de Australian Open te maken(waar ik dus nooit rekening mee heb gehouden)..Ikwas heel even in paniek, lekker slim ook Linda, niks vantevoren boeken..Sta je dan, met al je spullen, tussen de palmbomen, in het donker en geen idee waar je heen moet..Ik besloot terug te lopen naar het vliegveld om verder te zoeken maar niks, behalve het Hilton, was vrij. Nou dat ging me echt te ver, met mijn backpackje het Hilton inlopen!Haha..Think, Linda, think! Ben een pinautomaat gaan zoeken en heb een taxi opgezocht om maar naar Central Melbourne te gaan. Mijn taxidriver stelde zich voor als Hubba, originally from Soemalie, ontzettend grappige man! Ik begon me al wat relaxter te voelen en toen opeens de stad voor me opdook, met duizenden lichtjes in de zwarte nacht(hoe poetisch) kreeg ik pas echt de kriebels..Waaaauw! De taxichauffeur gaf me gratis nog een kleine rondleiding door het rijke gedeelte van Melbourne, heel impressive..Hij zette me af bij het Victoria Hotel, wat niet te duur was volgens hem. Ze hadden gelukkig nog kamers over dus snel inchecken en op bed!

Na een onrustig nachtje slapen werd ik dan vanochtend wakker in het Victoria Hotel. Het was echt fijn om lekker te kunnen douchen na zo'n lange vlucht..De vlucht voelde nl alsof ik er al een week reizen op had zitten! Na het uitchecken kon ik dan eindelijk Melbourne bij daglicht zien. Het is immens groot hier, met heel veel grote wolkenkrabbers maar ook prachtige oude gebouwen in Barokstijl. Gelukkig is het ook wat afgekoeld en begon het zelfs even te regenen toen ik buiten kwam, een aangename afkoeler. Omdat mijn vriend de backpack en k toch n haat-liefde relatie hebben, wou ik m zo snel mogelijk kwijt om lekker vrij om te kunnen lopen. ik moest eerst een hostel vinden en dat ging me aardig af omdat elke keer als ik mijn bijbel(Lonely Planet) pakte, iemand op me af kwam om me de weg te wijzen:D Kwam aan bij hostel maar zat vol, bummer..Besloot eerst dan maar een internet cafe te zoeken en wat te gaan eten. En toen liep ik tegen ander hostel aan, tadaaa..Tziet er echt zooo grappig uit, net een heel groot studentenhuis. Toch moet ik erg wennen,zo opeens tussen al die vreemde mensen. Heb geboekt voor een week,er is hier zoveel te doen.Ik kan straks pas in mijn kamer, gedeeld met nog 3 lui, ik ben benieuwd! Ik zit nu in een te leuk internet cafe, dat tevens een bar is. Het ziet er hier geweldig uit(en het personeel ook), alles is beetje in de Jazz en Soul style..:DIk ga hier zeker vaker komen! Mijn jetlag is really kicking in by now dus ik ga hier nog even chillen en daarna het hostel verkennen. Het voelt nog steeds erg dubbel, de mensen hier zijn zo vriendelijk en de omgeving is prachtig maar voel me nog wat onzeker..Geen idee hoe ik overal ga komen en hoe me dat zal bevallen. Ben best wel beetje trots op mezelf dak iig zover ben gekomen zonder grote problemen:D..Iedereen bedankt voor de berichtjes, echt leuk wat van thuis te lezen..Want ben nog best beetje alleen hier! Het engels gaat me btw prima af, krijg veel complimentjes:DNeem nu al woorden van de Australiers over haha..Nou tot zover, tis alweer heel verhaal..Kun je nagaan wat er nog moet komen! Till next time mates!

Love, Linda

  • 02 Februari 2009 - 06:44

    Nathan:

    Heej Linda,
    Goed dat je veilig bent overgekomen naar teveel uren in het vliegtuig! Nu vooral genieten en lekker met je bijbel op stap!
    x

  • 02 Februari 2009 - 07:13

    Elze:

    hoi linda je kent me helemaal niet, ben elze ken je moeder via het bmv clubje en ik wens je heel veel succes down under, mijn droom is om er ooit naar toe te gaan en het graf van bon scott (ac/dc) te bezoeken oa, jeugdsentiment..... vriendin van me heeft er een rondreis gemaakt en was zo enthousiast en andere vriendin heeft een jaar in sydney gewoond en door haar verhalen weet ik het zeker, ik wens je een geweldige tijd met leuke ervaringen en veel leuke mensen leren kennen, geniet er elke dag van maar zo te lezen gaat je dat zeker lukken,
    groetjes van elze uit spanje

  • 02 Februari 2009 - 08:02

    AW:

    Heeee studymate!

    de kop is eraf! nu kan het voor jou beginnen! nogmaals veel plezier en geniet ervan!

    greets

  • 02 Februari 2009 - 08:50

    Momsy:

    Hey Lin!!!!!

    Wees ma lekker trots op jezelf,ik ben het al.
    Het gaat jou allemaal best lukken!
    XXX.

  • 02 Februari 2009 - 08:58

    Boel En Bauk:

    Hej meissie!!
    Goed om te lezen dat je goed overgekomen bent. Is wel raar hoor dat we je helemaal niet kunnen bereiken. Hele avonturen al joh! Wij wensen je wederom heel veel succes en plezier en wachten met smart op volgende verhalen. En o ja we willen ook graag weten hoe laat het daar is? dan kunnen we het klokje zetten ;)

    Kus en groetjes

    Gerda en Baukje

  • 02 Februari 2009 - 09:32

    Yoooooooo:

    hey dude:) ff acclimatiseren hoort erbij.. pak je rust de eerste dagen en volg je gevoel, de vrijheid voelt in het begin nog erg onwerkelijk maar went snel! je gaat t helemaal maken daar! see you and good luck!

  • 02 Februari 2009 - 11:09

    Lisa:

    Lindaaaaa!

    Wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Echt respect, ik weet nu al dat ik me op het vliegveld ga vastklampen aan Ieteke, ben geen held in die dingen haha!
    Schat, héél veel plezier! Geniet ervan en we houden contact!

    Dikke kus!

  • 02 Februari 2009 - 14:44

    Jetty:

    He Lin, wat vind ik dit knap en super van je, Ik hoop dat je een hele fijne en avontuurlijke reis mag hebben. Je mag best trots zijn op jezelf.
    Ik ga je verhalen zeker volgen. Succes meid
    groetjes Jetty

  • 02 Februari 2009 - 17:43

    Oscar:

    Hey Lindaaaah!!!

    Leuk om zo je 1e belevenis te kunnen lezen. Blij om te horen dat je helemaal veilig bent overgekomen. Heel veel plezier, ontmoet leuke mensen :P en geniet vooral van alles!
    Kus

  • 02 Februari 2009 - 19:38

    Annie Zwart:

    Hey meid,
    Gefeliciteerd met je geslaagde overkomst en 1e overnachting.
    Mn Complimenten voor het lef om daar in je uppie helemaal naar toe te gaan. Ik zal je zeker volgen. Have a great time over there! and enjoy the sun becouse its freezing over here.
    Love ya. Annie

  • 03 Februari 2009 - 19:33

    Toos & Thon:

    Hoi lieve Linda,

    Nog bedankt voor je lieve kaartje, we gaan je zeker volgen en we vinden je een stoer wijf dat je dit avontuur in je eentje doet. Het gaat je goed en geniet van al de plaatsen die je gaat bekijken, doe Skippy de groetjes! dikke knuffel Thon & Toos

  • 03 Februari 2009 - 19:50

    Marjan Noa:

    Hey Lin!!

    Leuk om te lezen hoe het opstarten je afgaat!
    Ik ben erg benieuwd naar je volgende avonturen... ;)

    X

  • 05 Februari 2009 - 12:55

    Bovenbuurman:

    Hey Linda,

    Leuk verhaal zeg! Fijn om te horen dat je goed bent overgekomen. Je reist dus niet alleen. Wel zo gezellig!

    Zozo, geen hotelkamer geboekt tijdens het Australian Open terwijl je halverwege de reis al gaar bent? ROFL! Nou had ik daar zelf ook niet zo gauw aan gedacht hoor. Maar gelukkig heb je dat goed opgelost! BTW speel je wel eens tennis? Op TV ziet saai uit, maar het zelf te spelen is het wel fun.

    Tip voor tijdens het vliegen: Om te voorkomen dat degene voor je zijn stoel naar achteren zet, klem je een bus Pringles vast tussen je naar beneden geklapte tafeltje en het haakje waar het tafeltje als hij ingeklapt is aan vast zit. Als de stoel naar achteren gaat, wordt de hoek tussen het opengeklapte tafeltje kleiner.

    Groetjes,

    bovenbuurman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 27224

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: