Disposable laptops and wwoof virgins - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Disposable laptops and wwoof virgins - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Disposable laptops and wwoof virgins

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Mei 2009 | Australië, Pemberton

Hi ya!

Het heeft even geduurd maar toch weer even een update over het leven in Australia..Mijn laatste bericht kwam uit Perth, maar dat bericht was eigelijk nog niet helemaal compleet..

Zoals de meesten ondertussen al weten heb ik namelijk iets gedaan wat ik steeds al wilde doen, namelijk een tattoeage hier laten zetten. Die maandag dat ik met Janet naar Rottnest Island was geweest,was het dan zover. Het ontwerp had ik al eerder gemaakt, 2 aboriginal signs.. De een staat voor vrouwelijkheid en samen met de ander staat het voor passing through knowledge..oftewel lesgeven! Ik vond dit wel heel mooi want zo herinnerd het me aan mn reis, aan Australia maar ook aan mn passie en mn beroep later.
De shop zou eigelijk al dicht toen wij er aan kwamen maar Jay, mijn tattooguy was zo lief hem open te laten voor ons en tijd voor me te maken. Best apart tafereel, Janet op het puntje van dr stoel, Jay mij geconcentreerd tattoeerend,ik chill liggend op de bank en ACDC keihard spelend op de achtergrond, in een tattooshop die voor iedereen dicht lijkt. Het deed absoluut geen pijn en ben er enorm blij mee! En..Jay was dan ook mijn date voor die woensdag..Zo, nu ik mijn oude verhaaltje dus even heb aangevuld, kan ik nu verder vertellen..


Volgens mij was ik bij die vrijdag gebleven dat Lara aan zou komen in Perth..Ze had echter haar vlucht gemist (door t stomme hostel)en kwam uiteindelijk pas die maandag erop..Ik moest dus ff paar daagjes wachten,maar verveelde me zo in Perth, had alles al gezien en aangezien ik amper geld nog had,kon ik ook weinig. Dus heb dagen in de bieb gezeten, flink wat voor school gedaan en zaterdag besloot ik terug te gaan naar Fremantle om Jay op te zoeken, waarmee ik samen geluncht heb.Die zondag zijn we samen naar de bios geweest, naar Wolverine(niet romantisch ma hee, hij houdt van x-men, ik van hugh jackman dus 2 tevreden mensen)..Vette film! Ik heb Jay daarna wel uit mn leven gebonjourd, hij komt uit NZ en woont in Australie en ik zou zo verliefd op m kunnen worden..Wat dus niet werkt! Dus wil geen contact meer, komt alleen ma ellende van. Maar heb t enorm leuk met m gehad, erg intressante jongen..(en heb n blijvende herinnering aan m hihi, tattoo)


Maandag kwam Lara en het was echt fijn dr weer te zien! Ook al kennen we elkaar nog maar net, het klikt gewoon..Ook hadden we die ochtend een mailtje gekregen van een WWOOF family, dat we daar terecht konden wanneer we maar wilden dus snel treintijden opzoeken en we besloten de volgende dag al te gaan..We gingen naar Pemberton! En tijdens die busrit voelde het toch wel even vreemd, zo zit je nog in Perth in de bieb en zo zit je in een bus op weg naar een family die je helemaal niet kent en waar je dikke week gaat werken. Sue kwam ons ophalen en ik had er meteen goed gevoel bij. Haar man heet Rom en ze hebben een dochter van 11, Lorryne. De eerste dagen moest het wel wennen, in een vreemd huis rond te lopen..Maar ondertussen ben ik aardig gewend en kom ik heerlijk tot rust hier.

Hun huis staat in een national park, midden in het bos dus een prachtige omgeving. Ze hebben 4 vakantiehuisjes, heel veel avocado planten, hun eigen meer ,een geit, een gigantische haan en 4 labradors. Geweldig om weer honden om me heen te hebben! We hebben een eigen kamer en op dit moment lig ik lekker in een tweepersoonsbed. Ze hebben ook een bad, Sue houdt enorm van allemaal verschillende koekjes en taart te bakken en het eten is zo uitgebreid, damn! Kom hier rond weg..We hadden het dus minder kunnen treffen:D

We werken 5 uurtjes per dag(ramen schoonmaken, chalets schoonmaken, bedden opmaken, jampotjes stickeren, takken oprapen etc), daarna ff chillen,helpen met koken(misschien ga ik het nog leuk vinden ook!)l, eten en dan chillen voor de tv.. Grappig ook dat ik,nu ik weer wat aan het werk ben, het chillen veel meer waardeer weer. Ook voelt het gewoon goed om te werken, omdat ik iig moeite doe om geld te besparen.

Het is een supergoeie ervaring en Rom en Sue hebben beide de halve wereld alomgereisd en zijn ook beide gezegend met de australische humor waar ik zovan hou, dus het is heerlijk om naar hun verhalen te luisteren..


Heb hier ook even dieptepuntje gehad en daarvoor moet ik misschien even wat uitleggen..Zoals jullie weten heb ik aan het begin van mijn reis een laptopje gekocht, die binnen 4 weken stuk was..Ik heb die toen in Byron Bay afgegeven bij de receptie, zodat ie op kon worden gehaald. Na honderdduizend emails en telefoontjes had ik namelijk een pickup geregeld zodat ie naar het Acer repair centre in Syd kon worden gebracht. Na 4 weken had ik echter nog niks gehoord, dus ik DHL(koerierdienst die m op zouden halen) bellen..die wisten niet waar mn laptop was..Ik Acer mailen of ie nog bij het repair centre was..Bleek dat ie daar nooit was aangekomen! Dus niemand wist waar mijn laptopje was..Ik mijn hostel in Byron bellen en ja hoor, mijn laptop lag nog steeds bij de receptie. Hij was dus nooit opgehaald.

Dus toen moest ik weeeer een pickup regelen met DHL. Elke keer wanneer ik ze belde kreeg ik voicemail, dus het duurde weer een week voordat ik die pickup kon regelen. Bovendien zat ik toen midden in the Outback, dus vaak geen bereik als ze me probeerden terug te bellen. Uiteindelijk toch geregeld en ze zouden hem diezelfde dag nog ophalen..Na een week heb ik Acer gemaild, hoe het met de reparatie stond. Weer kreeg ik een e-mail dat ze mijn laptop nooit gehad hadden. Ik Byron weer bellen, hij was nog steeeeeeds daar. Nu kun je jeindenken dat ik al aardig gefrustreerd was geraakt, werd er zo moe van..Elke keer weer bellen en bellen en er gebeurd niks! Kon DHL een paar dagen niet bereiken, wat opzich ook alweer raar vond en Acer wou me niet helpen met de pickup, dat was mijn probleem met de koerier(fijne service:S)..

Inmiddels waren we al in Pemberton en we hebben hier maar op 1 punt(binnen 2 meter) bereik en dat is naast een avocadostalletje, een paar km van het huis vandaan haha..DHL kon me dus niet bereiken. Toen we ff de stad in waren met Sue, heb ik een voicemail achter gelaten dat ze hem gewoon op konden halen, met het adres etc(dat ze al eerder hadden gekregen natuurlijk) maar elke keer wanneer ik mijn mobiel checkte, had ik weer een voicemail dat ik ze terug moest bellen..GRRR! En toen, na al dat gezeik waar ik al doorheen was gegaan met mijn eerste laptop, hield mijn andere laptop er ook mee op..UNBELIEVABLE! Ik had dezelfde gekocht, want het is een fijn laptopje en dacht, hoe groot is de kans dat het mij weer gebeurd met hetzelfde model? Ik zat er echt ff helemaal doorheen want wat moest ik nu? Weer door al dat gezeik wat me ook nog es vet veel btw en energie kost..En het allerergste vond ik nog dat AL mn schoolwerk wat ik in Perth had gedaan, weg was. Ik wou het liefste mijn laptop tussen de kangaroes gooien!!
Gelukkig was Sue zo lief om even vanaf de huistelefoon Acer te bellen.Eerst halfuur in de wachtrij en toen heeft ze ff hartig woordje met ze gepraat. Zij hebben toen DHL gebeld dat me 1elaptop zsm moest worden opgehaald en ze zouden ons een link sturen die mn 2e laptop moest fixen. Link werd echter nooit gestuurd(surprise, surprise..), dus weer mailen.maar vanochtend stond er dan een file in mn inbox waaruit bleek dat er een fout in de productie zat en dat veel mensen die probleem hadden gehad. Dus Lara en ik het file op een stickje zetten en die in mn laptopje pluggen. En zowaar, my Australian friend begon weer te ademen! En al mijn bestanden staan er nog op,pfew..Eindelijk een lichtpuntje na deze dondekere lijdensweg gecreeerd door DHL en Acer. Heb vandaag ook Byron gebeld en ja, me andere laptopje is opgehaald. Hoe ik die dan weer terug in handen krijg, is nog een tweede maar voor nu ben ik even heel blij dak tenminste een werkende heb:) Zo, dit moest ik even kwijt!


Na deze week gaan we nog een week WWOOFen en daarna ga ik in een weekje de West kust doen en mijn laatste week ga ik terug naar Melbourne om daar nog paar dagen bij Susan(mijn roomie daar) te logeren en mijn reis in alle rust af te sluiten..

Om eerlijk te zijn ben ik even klaar met het reizen, het is zo vermoeiend en ik ben kapot wat dat betreft. Ook raakt mijn geld op en dat belemmerd het natuurlijk ook. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van dit land! Maar na straks bijna 5 maanden door Australie gereisd te hebben, is het wel weer ff leuk geweest. Het is goed zo. Ik heb meer gedaan dan wat ik wou doen en heb al mijn doelen bereikt. En ben er benieuwd hoe het is weer thuis te zijn..
Maarrr, ik ga nog enorm genieten van mijn laatste maandje hier! :D Zit daar maar niet over in ;)..I´ll keep u posted!

www.hawkebrookchalets.com.au,voor wie even wil kijken waar ik uithang en natuurlijk weer nieuwe fotos op :
www.picasaweb.google.com/lindamariska

Love, Linda

  • 20 Mei 2009 - 12:09

    Tjar:

    Hey Lin,

    Weer een tof verhaal, maar wat ontzettend gestress met je lappie! Hoop dat alles nu toch goed komt.
    Meid, je zegt dat je nu zat bent van het reizen, maar geloof me, als je thuis bent.... ;) Geniet er nog maar even goed van!

    Liefs!

  • 20 Mei 2009 - 13:08

    Momsy:

    Ha die Lin !!!
    Dat was wat met je laptoppie......ma gelukiig issie weer beter haha.
    Ga nog maar lekker genieten daar.
    X mem.

  • 21 Mei 2009 - 15:00

    Maik:

    Lindaaaatje GoOGoGogoOgoGoGo :D

  • 21 Mei 2009 - 18:22

    Fam. Zwart:

    Hoi Linda,

    Eindelijk weer een verhaaltje. Dachten al dat je verdwaald was in de bushbush of een ausi aan de haak had geslagen en het Friese land was vergeten. Vervelend van je lapetop. Gelukkig voor ons is de huidige lapetop weer zonder problemen en kunnen we genieten van je verhalen. Nu maar hopen dat je de andere ook snel terug hebt. Schitterende foto's.
    Heel veel groetjes uit St. Nyk

  • 22 Mei 2009 - 14:47

    Meiny.:

    Oh oh oh wat ben ik laat met reageren!
    Wat goed dat je een tattoo hebt laten zetten!
    Altijd leuk zo`n herinnering vind ik.
    Hier bij huis is het erg druk,ze zijn een stijger aan het maken.
    Veel mannen om me heen dus,hihi,en dat betekend koffie zetten,broodjes smeren,soepie maken en dan die afwas steeds!
    Maar wel gezellie hoor!
    Geniet van je laatste weken daar !

    Meiny.

  • 28 Mei 2009 - 06:30

    Jetty (sikke):

    Met 1 bakkie koffie red je het bijna niet, mag er wel een 2e bij hebben. Heerlijk om je verhaal weer te lezen en je foto's te bewonderen.
    Mooie tattoo!! en een hele mooie herinnering. Geniet nog lekker van je laatste weken daar!!!
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Pemberton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 27213

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: