`Take a look at this amazing, little beauty`! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu `Take a look at this amazing, little beauty`! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

`Take a look at this amazing, little beauty`!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 April 2009 | Australië, Noosa Heads

Aayong!

Als je even een sterk Australisch accent toevoegt aan mijn titel, weet je precies waar mijn blog grotendeels over gaat haha..Steve.Steve Irwin.Aka the Crocodile Hunter.
Maarrr..zover zijn we nog even niet! ;)

Mijn laatste dagen in Brisbane waren een hell, omdat ik donderdagavond opeens ontzettend ziek werd! Ik was aan het eten met mn roomies en kreeg het zo koud en warm dak zowat flauwviel en dus snel me bedje op moest zoeken..Hevige koorts, ik begon er van te ijlen zowat,hoofd-,keel- en oorpijn,misselijk..Gatver! Niks minder dan ziek zijn, niet weten wat je lichaam eigk aant doen is en al helemaaaaal niet leuk wanneer je met je ass in Australie zit en net een leuke avond voor de boeg had..Lig je dan,weer, in bedje..Met een superirritante roommate die maar niet schijnt door te hebben dat als iemand ligt te creperen van de pijn,diegene geen zin heeft om te praten.Over wat dan ook. Dus ook niet over waar de zon opeens gebleven is of of het de volgende dag weer zou regenen haha..Pff..Gelukkig waren me ouders zo lief even te bellen en waren ook me roomies zo goed voor me..

Vrijdag wask nog steeds ziek, dus in bed gebleven en geprobeerd te koesen.. ´s avonds kwam Jess me opzoeken, ze had soep voor me gemaakt, de schat! Niet dak t binnenhield ma t idee was leuk haha..Wel superjammer dak laatste avond met de meiden moest missen en khad ook nog een ander afspraakje haha ma goed, niks aan te doen!

Moest met me zieke hoofdje me backpack inpakken want ging zaterdagochtend vroeg met de bus, ook dat nog..Maar moest ff doorzetten, wou me perfecte planning voor de komende 2 weken niet in de war schoppen(zou me btw ook teveel geld kosten) dus maar stijf van de aspirines vroeg weer me bedje in!

Volgende dag ging het gelukkig ietsje beter, probeerde weer rustig aan wat te eten. Tijdens me busreis zat k naast Nederlands meisje, tochwel even leuk zo af en toe een woordje Nederlands te kunnen spreken! Iemand achter me ging iets van KFC eten en die geur kon me maagje nog niet aan dus daar ging mijn ontbijt weer eruit:((en iedereen ma denken dak een enorme kater had hihi).Eenmaal in Noosa werd ik weer in Byron stijl begroet door een lekkere surfer met een oud busje om me op te pikken..Prima! Noosa doet me denken aan Byron, tis alleen stukje groter met minder stonede hippies ha.

Koala resort, mijn hostel, is ook een verademing na Brisbane, alles is weer open, zwembadje, hele dag chille muziek in de garden en een normaal bed. Tis alleen heeeel smerig, ik durf niet eens te douchen..Ben even rondje Noosa gelopen en heb eindelijk gevonden waar ik al 2 maanden naar op zoek was..Een mooie tas!:D Had sowieso andere tas nodig voor Fraser Island dus kwam goed uit..Verder veel geslapen en wat gegeten met roomies, leuke meiden..Kon voral goed met Devon(Boston) en Edit(Zweden), al werd die laatste wel erg irritant opt laatst..Elke keer als iemand wat vertelde, praatte zij erdoorheen over haar ervaring blabla..

Zondag naar National^Park gegaan met zn 3en, maar helaas voor mij moest ik het bij de entree al opgeven, was nog te zwak..Dus heb amper wat kunnen zien vanhet park, schijn heel mooi te zijn dus balen..Maar kon beter ff verstandig zijn, want heb meer in de planning komende week..Gisteravond wel ff non-alcoholisch drankje gedaan met Devon en aantal jongens die zij hd leren kennen. T was haar laatste avond in Ozz dus dat moest wel even! WEl beide vroeg op bed gegaan want zij moest vroeg naar airport en ik naar Australia Zoo..!

Vanochtend dus vroeg de bus naar Australia Zoo gepakt en had mazzel want en ik voelde me weer wat beter en het regende niet! Het heeft nl constant geregend sinds ik hier ben(jaa kunnen jullie wel lachen maar tis hier nog steeds warm hoor haha)..

(Ze hebben t alweer over floods, Herver Bay, mijn bestemming morgen vanwaaruit ik naar Fraser Island ga, heeft al overstroming gehad en tis niet zeker of ik morgen wel met de bus kan..En dan valt mn Fraser avontuur +etterlijk int water..:S)

Ik ben geen fan van zoos geworden sinds ik hier ben en twijfelde eerst of ik wel naar AZ zou gaan..Maar then again, het is welSteve Irwin zn zoo en iemand die zoooveel van dieren houdt, moet wel zn best hebben gedaan om ze een goed leven te geven..En idd, daar issie heel goed in geslaagd. De zoo is HUGE maar heeft niet eens zoveel dieren, ze hebben gewoon ontzettend veel ruimte!:) Het is prachtig en je merkt uit alles, de omgeving, de borden en de staff, dat de family Irwin een heel groot hart voor dieren heeft. Toch super jammer dak nooit zijn show gezien heb..

Begon met olifanten voeren, daarna wildlife warrior show in de beroemde ´arena´waar Steve heel veel gekke dingen met de croc´s heeft uitgehaald en ook veel gefilmd heeft..De show was super, ze begonnen met een begroeting door de olifanten, gevolgd door een slangendemonstratie..Daaarna kwamen er steeds prachtige vogels door de arena, rakelings langs je hoofd, vliegen..Supergoed getraind! En natuurlijk was er de crocodilesact, tof, maar je kunt goed zien dat ze veeel banger voor de crocs zijn dan Steve. maja je kan niet allemaal zo gestoord zijn natuurlijk haha..En de hele show werd voorzien van informatief ma vooral ontzettend grappig commentaar door de dierenverzorgers..Waar ik inmiddels wel achter ben is dat AUstraliers een heel goed gevoel voor humor hebben!:D

Daarna heb ik een hop on, hop off treintje gepakt door t hele park(het herstellende lichaam kan al die kilometers niet belopen nog) en alle diertjes bekeken.Daarna lekker liggen chillen met de kanga´s, beetje in me traveljournal geschreven, wat een leven haha..

Ik wou ook graag nog mnet een koala op de foto,maar toen ik aankwam bij de fotostudio waren ze net met een slang bezig..Dt leek me ook wel wat! Dus ik in de rij(die heel kort was, park leek wel uitgestorven ma dat komt natuurlijk omdat t zoooo groot is) en natuurlijk,m toen ik aan de beurt was, begon die slang toch te flippen! Dus de verzorgster besloot dat het tijd was dat Jack(mr.snake)even een massage nodig had..En je raad het al, stond ik daar dus eerst even een 4 meter lange Python te masseren met zn verzorgster, wat een ervaring! Merkte ook dak totaal niet bang voor slangen ben, ben eerder gefascineerd door ze, ze zijn prachtig..Dus nadat Jack en ik een band hadden opgebouwd op de massagetafel, mocht ie dan ook om mijn nek(zwaaaar!) en gaf ie me nog een afscheidskusje ook hihi..Mijn dag kon niet meer stuk:P

Toen was het koala cuddle time, wat zijn t toch prachtige dieren..met heel scherpe klauwen..En blijkbaar houden de dieren hier net zoveel van mij als ik van hun want ze wou me niet meer loslaten en viel in slaap in me armen..De verzorgster moest haar echt van me af trekken! Zoo lief, ik ben wel tien keer verliefd geworden vandaag hihi..Al met al een enorm leuke dag en ik ben nog meer fan geworden van Steve!:D

Morgen vertrek ik dan, hopelijk, naar Hervey Bay en begint woensdag mn Fraser avontuur..Kan niet wachten, mijn echte reizen begint nu pas! Dus daar komen de lange blogs weer..sorry alvast haha!

fotos weer op: www.picasaweb.google.com/lindamarska

Tot snel..
Liefs



  • 06 April 2009 - 11:06

    Maik:

    Lindaaaaatje. How cute. :D

  • 06 April 2009 - 11:09

    Laurens:

    Omg, you went to Steve Irwin's zoo.. *jealous!!!*

  • 06 April 2009 - 11:30

    Jacky (Jacqueline):

    Lieve Linda,

    geweldig hoor wat je allemaal doet! En nog wel in je eentje. Ik heb veel respect voor je!

    Ik geniet van je stukjes, zodra er eentje binnenkomt gooi ik alles neer en begin te lezen!
    Hoezo verslaafd?!?! hahahaha!

    Liefs, Jacky (vriendin van je mem)

  • 06 April 2009 - 11:37

    Meiny.:

    Wat jammer dat je een paar dagen out of time was door ziekte.
    Hoop dat je er weer helemaal bovenop komt,dus pas goed op jezelf!
    Wat een enige foto,jij met de koala,je zou zo`n beestje toch mee willen nemen.(momsy past wel op haar,haha!).
    Leuk dat je weer kontakt hebt gehad met het thuisfront,dat doet een mens goed.
    Het beste maar weer en tot de volgende keer hoorrrrrrrrrr!
    Baaaaaai!Meiny.

  • 06 April 2009 - 12:32

    Wilma:

    Linda, wat shit dat je ziek was/bent. Hoop dat je weer opgeknapt bent. Het is altijd leuk om wat van je te lezen, lijkt of ik er zelf bij ben(haha). En weer leuke foto´s.

    Liefs, Wilma(van het bmv clubje)

  • 06 April 2009 - 13:27

    Momsy:

    Aaaaiii,wat lief!!! , neem ma mee !!!Heb z`n hok al klaar!!!!:d
    Mooie foto`s meid en weer een boeiend verhaal.
    Veel plezier!!!!
    X mem.

  • 06 April 2009 - 16:33

    Fam. Zwart:

    Hey Linda,
    Jaloers, jaloers en nog eens jaloers op je dagje in de Zoo. Dat knuffelen moet hier ook meer kunnen. Weer een plekje aan ons reislijstje toegevoegd, want reiswensen moet je houden.
    Groetjes Nico, Aafke en Ciska

  • 06 April 2009 - 18:50

    Pauline (Broekman):

    Hey meis!
    Heerlijk! Ben zo jaloers! Maar echt super om al die verhalen zo te lezen! :) wanneer komt de volgende?! ;)
    Liefs xxx Pauline

  • 06 April 2009 - 19:03

    Errol:

    Mooie foto's meid :)

    =x=

  • 07 April 2009 - 10:21

    Tjar:

    Hej Lin, wat ongelofelijk toffe foto's. Zijn mooie beestjes die koala's! You're having the time of your life, ey?

  • 08 April 2009 - 09:20

    Boelie:

    Wow dat zijn echt superleuke foto's !!

    liefs Gerda

  • 08 April 2009 - 09:32

    Meiny.:

    Ben ik nog ff!
    Bedankt voor alwèèr een kaartje voor bij m`n p.c.
    Fred ging ook ff lezen wat je had geschreven en zei"Een kaartje voor bij de po?".(mannen he,blind!)
    Ben je weer helemaal genezen of nog last van naweeen?
    Ik lees net dat je momsy het hok al klaar heeft voor die schattige koala,dus misschien is ze ook te strikken voor die enorme slang?
    Zou eventueel op EJ z`n kamer kunnen,als dank voor de vogels die hij op jòu slaapkamer had ondergebracht!

    Groetjes uit een winderig Aldeboarn.(13 graden,brrrrr).

    Meiny.

  • 09 April 2009 - 15:10

    Jolanda:

    Hey lin!

    wow wat een verhaal weer! ziek zijn is kut je en al helemaal al je niet in je eigen bedje kunt liggen! Ik vind je echt een bikkel met een slang om je nek! vette foto's.
    Kus Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 27194

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: