Boozing Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Boozing Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Boozing Byron

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Maart 2009 | Australië, Byron Bay

Hello everybody!

Hier dan even een update..En het zal wel even duren voordat ik hierna weer wat van me kan laten horen..Mijn laptop is namelijk goed stuk, eerst dus het geluid en nu doet mijn touchpad het ook al niet meer dus zit nu met muis te werken..Wat natuurlijk belachelijk is want heb me laptop net nieuw! Na veel heen en weer gemail met de Acer office heb ik toch maar besloten m op te laten halen per koerier zodat ze hem daar kunnen maken..Dus ben mijn geliefde laptopje straks sowieso 2 weken kwijt, damn..Baal hier echt enorm van!

Anyway, ben nu bijna weekje in Byron en heb meteen voor nog een week geboekt..Als ik op me laptopje moet wachten, zal het nog een weekje worden..
toen ik met de nachtbus in Byron was gearriveerd, was ik ontzettend verbaast! Wat een verschil met de grote stede.. Byron is een klein stadje, met een echte hippielook..Overal felgekleurde huizen, vw busjes en wierook..Grote campers met texten erop en heel veel wietrokende mensen..Maar misschien het allerbelangrijkste nog wel, de surfers! Want die zijn er hier immens veel..
Ik werd opgehaald in zon prachtig oud felgekleurd busje en door Kyle, jongen die hier werkt, naar Backpackers Inn gebracht..En daar aangekomen kon ik meteen in de volgende verbazing vallen..Het hostel heeft ook de fijne kleurtjes, is helemaal open(weer es wat anders dan steeds zon stom beveiligingskaartje te moeten gebruiken), heeft een zwembad met ernaast een bbq, volleybalveld en de nodige hangmatten..Als je dan even half minuutje doorloopt sta je met je teentjes in de zee! Tadaa, Het strand!:) Wauw..Echt even flinke omschakeling van de hostels in de stad naar dit paradijsje..
Snel inchecken en die meneer wou mij zomaar even met 4 meisjes op de kamer zetten..Jaa dat doen we dus even niet! Ik word gillend gek..
Dus vroeg om kamer met meisjes en jongens..Man begon te lachen en zei dat ik dan maar naar kamer 37 moest gaan..Okeee..Kom ik daar binnen, 4 jongens..Kwist t haha! Wwat wel weer heel fijn was dat ik gewoon bed heb..Niks niet op stapelbed klauteren, gewoon een bedje,heerlijk!
Mijn roomies zijn erg aardig, ze heten Johan en Johan en nog 2 waarvan ik de naam niet kan onthouden,zweeds..Maar dat geeft niet want ze praten toch niet en t enige wat ik met ze deel is een stopcontact haha..Johan en Johan zijn wel echt aardig en ik heb nog nooit zulke brede kerels gezien, je zou er bijna bang van worden!
En kwam er al snel achter dat ik in een beruchte, maar geliefde kamer ben geplaatst..Ik heb nl een gigantisch balkon voor mn kamer, iets wat niet elke kamer heeft en ik heb dus hordes mensen steeds door me kamer huppelen die willen chillen daar..Wel allemaal vrienden van Johan, dus geen wildvreemden..Gezellige boel dus!

Byron is echt een plaatsje apart..Er is werkelijk geen ruk te doen behalve surfen en drinken(vandaar mn titel Boozing byron instead of Booming haha), iets wat ik beide niet dagelijks doe haha..En toch wil ik hier langer blijven..De mensen, de sfeer, is zooo relaxed en merk dak na die weken in de stad, even toe ben aan rust..

Ben vorige week naar the lighthouse gelopen, hele mooie route maar ik leer schijnbaar helemaal niks van mijn vorige hiking avonturen want ten eerste was t te warm en liep ik daar op warmste punt van de dag..zonder water uiteraard..Dus halverwege mijn klauteren viel ik zowat flauw, gelukkig waren er paar mensen die t opviel en die me water gaven..Eenmaal bij lighthouse was t toch wel heel mooi uitzich en heb ik zelfs wat dolfijnen gezien:)
Ik wou daarna gaan kayakken maar omdat er een cycloon woedde ergens boven hier en de golven hier intens waren vorige week, werden alle kayaktrips gecancelled..Tis toch wat, al die rampen hier..Das ook de reden dak nog niet naar t noorden wil reizen, kblijf hier wel even veilig zitten!

Heb dus niet veel gedaan afelopen dagen, beetje gechillt in de zon en het zwembad:D Veel gelezen ook..Backpackers zijn zo sociaal dat ze boeken, die te zwaar zijn mee te nemen op reis, gewoon achterlaten voor anderen om te lezen..Heel handig! Ook hebben we een free food plank, waar backpackers hun eten achterlaten wat ze niet mee willen nemen naar volgende bestemming..Hoe sociaal! Uiteraard wel de nodige drankjes genuttigd met J&J en friends..Voornamelijk Goon, een soort fruitwijn wat ergens niet te drinken is maar zooo goedkoop is dat iedereen het drinkt.Het komt in boxes van 4 liter(5 euri)met een handig tapje erophaha..Dikke prima dus!

Ik bn elke keer in zon rush als ik mn blogjes typ dak zoveel vergeet te vertellen steeds..Zo ben ik al lelijk gebeten door een spinnetje..Toen ik in Mel mt Lara aant chillen was, voelde ik opeens een stekende pijn ma zag niks zitten..Drie dagen later zaten er opeens allemaal bultjes en deed me toch pijn. Even bij de receptie laten checken en gelukkig viel t mee..Ook ben ik erachter dat de zin " dont let the budbugs bite you' niet alleen een manier is om weltrusten te zeggen is, maar die krengen echt bestaan..Ze verstoppen zich in je lakens en je krijgt lelijke plekken als ze je bijten..Ook moet dan de kamer leeggemaakt worden en alles behandeld worden,zelfs je kleding en backpack..Brr..das nogges fijn slapen!
Ook vliegen er hier vleermuizen zo groot als honden rakelings over je hoofd snachts..Schrik me elke keer kapot! Maar gelukkig ook veel mooie beestjes en heb de slangen tot nog toe weten te ontwijken..Wel al de nodige scary stories over de haaien hier gehoord..Kamer onders ons slapen 5 canadese jongens,vrienden van J&J, waaronder Kyle, die me toen kwam ophalen..Zijn broer was die week ervoor aangevallen door een haai..Hij was aan het surfen met de twee andere jongens, Josh en Joseph en die hebben m echt gered door de haai een tik op zn neus te geven met surfplank..Pfoe!
Ook schrok ik me laatst kapot toen ik sochtends naar de wc wandelde, overal bloed..Bleek dat Josh van zn bed zou springen, met zn hoofd in de ventilator kwam..Damn! Kwam m later tegen, allemaal hechtingen in zn hoofd..Geluk gehad dat ie niet iets hoger was gesprongen, was ie zn oog kwijtgeweest..
Eergisteren gingen we met zn allen in het zwembad rondjes rennen om zo een whirlpool te maken, de stroming word dan zo sterk dat je wel halfuur erop kunt drijven, heel cool! Zag er vast wel enorm stom uit, al die mensen rondjes rennen in dat kleine zwembad haha..Helaas gingen die jongens vreemde duiken doen in het water en viel Kyle zo raar neer dat zn duim uit de kom was..Dat leek zo raar! Ik maak dus genoeg mee hier..

Afgelopen zaterdag bbq gehad met live muziek, zo gezellig!
Gisteren met Janna, meisje die tijdelijk even in onze kamer crashed, naar t strand gegaan snachts en onderweg kwamen we allemaal lui tegen die mee wouden dus beachparty gehad! Water was zo warm maar na al die nare verhalen over enge beestjes, bleef k maar mooi aan de strandzijde..

Ondanks dat ik enorm baal van mijn laptop, ben ik ergens ook enorm blij want...Milla en Jennie, mn roomies uit Mel, komen hier zaterdag:) Enorm zin om hun weer te zien!
Vandaag is het St.Patricks day en vanavond hebben we weer een BBQ en dress up party, ben benieuwd..

Tot zover ff, mn internettijd is om..:(

Het kan dus zijn dak poosje niet online kan komen..Lekker rustig voor jullie;)

Liefs uit Byron

  • 17 Maart 2009 - 02:51

    Yoyo:

    klinkt goed! dus linda loopt de hele dag stoned tussen de hippies rond:p je kon het minder treffen:) veel plezier daar he! misschien komen wij ook nog wel ff om het hoekje kijken..
    liefs

  • 17 Maart 2009 - 07:59

    Pauline:

    Ben zo jaloers!! Heerlijke allemaal lin! Raak niet uitgelezen van je verhaaltjes.. :) Geniet er maar lekker van zaterdag, en nu ook natuurlijk ;)
    Wel balen van je camera en laptop, zulke dingen gebeuren altijd op momenten wanneer het jou niet uitkomt.. :( helaas.. Groetjes uit noorden vn nederland!!
    Kusje!

  • 17 Maart 2009 - 08:18

    Meiny.:

    Je bent back to the sixties zo te lezen!
    En wat jammer dat je laptop de geest heeft gegeven,hoop maar dat ie snel weer de oude is,krijg ik tenminste mail!
    Zelfs je momsy doet geen foute dingen die de moeite van het mailen waard zijn,zooooooo saai!
    Bedankt voor je kaartje,hij staat weer netjes bij de pc.
    Groetjes maar weer en relax man,pease!Kgggggg!

  • 17 Maart 2009 - 20:16

    Momsy:

    Jeeeeeeeh...zie nu pas je bericht!!!!(over pc`s gesproken die het (soms) niet doen)Balen he?
    Het lijkt mij daar geweldig !!! op de beesies na....
    Zon , zee , en drank uit een tapje.
    Genieten......
    X mem.

  • 18 Maart 2009 - 12:00

    Maaike:

    Klinkt goed, heerlijk paradijsje daar dus!

    Hoe was St. Paddy's bij jullie? :D Wij hebben ons enorm vermaakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 27184

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: