Mardi Grassss, good times and Tommmieeee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Mardi Grassss, good times and Tommmieeee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Mardi Grassss, good times and Tommmieeee

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2009 | Australië, Sydney

Hallo!

En daar zit k alweer, in de nachtbus, voor 14 uren deze keer..Great!:S Maar k zit hier nu wel met heel ander gevoel, heb enorm zin om eindelijk es niet naar een stad te gaan maar langs de kleinere plaatsjes aan de kust te reizne..En afscheid nemen van Sydney viel me niet zo zwaar..
Terug naar zaterdag..Eerst wezen shoppen met Janet, Leann en Vicky voor Mardi Gras, daarna ben ik in mijn eentje naar Opera House en SYdney Harbour bridge gelopen en moet eerlijk zeggen..Kreeg wel ff enorm de kriebels toen k het opera house zag! Niet omdat t gebouw nou zo mooi is, tis meer grijs dan wit, maar omdat het HET symbool voor Ausralia..Toch wel gaaf als je er dan opeens voor staat, de trappen oploopt en t aanraaktt haha..
Daarna was het dan echt tijd om me klaar te maken voor Mardi Gras! Heerlijk om lekker over the top gekleed te gaan..Janet moest eerst werken dus k besloot op haar te wachten en samen te gaan..en was blij dak haar niet alleen had laten gaan want OH MY GOD! wat een mensen op straat en zoooo dronken..Echt, pinkpop is er niks bij haha..We gingen naar Hyde park om the parade te zien, heel gaaf..Je kunt echt merken dt iedereen hier het hele jaar naar uitkijkt! Party hardy! Na the parade even wat drankjes gedaan int park en toen eindigden we weer in Scanary(scary canary), waar we vriend van janet ontmoeten, Michael en Joan, vriendin van Janet..Hele avond aan de champagne gezeten(en je moet niet denken dat vrouwen mogen betalen, out of the question)..Janet was echter zo dronken dat ze Scanary niet meer inkwam zodat ik opt laatst in me eentje was haha..Toen kwam ik Thomas tegen, oftewel Tom, die in Scanary werkt. Hij komt uit Leeds/Newcastle Engeland en heeft me toch een accent, snap er soms niks van wattie allemaal zegt(Moniek, klink jij ook al zo sexy, maar onverstaanbaar??hahah..)Hij is iig erg aardig..
Volgende dag spoelde he(ik mis melbourne) maar Tom belde dak naar pub moest komen..Okeee..k zoeken, in de regen, loop ik niet net onder treinrails door opt moment dat er een trein overheen raast..Jeeej dikke plens water over me heen! Halverwege besloot mn slipper er ook opeens mee op te houden, bandje stuk..Great! Dus weer trug strompelen naar BASE, Tom bellen dat ie maar naar Scanary moest komen haha, wat een kutdag..
Samen met hem en zn vriend(die helemaaaaal onverstaanbaar is) wat drankjes gedaan en later met een groep Canadezen drankspelletjes gedaan..Met cola voor LInda, ff geen booz hihi..Mardi Gras had er nl best ingeslagen! Vroeg op bedje gegaan..
Maandag wask wat ziekjes dus wat voor school gedaan in bedje en we kregen allemaal nieuwe roomies, dus wel gezellig..Kwam jongen op de kamer uit Nieuw Zeeland, die vrienden had in Harlingen en..wonder boven wonder zelfs in Noa is geweest! Cool..Wat is de wereld dan klein he;)

En toen...
besloot mn geliefde camera na 2 jaar dienst te weigeren en in vrede te rusten..Hij doet niks meer..Lekker is dat, probeer k net wat geld te besparen, laat mn grote vriend me in de steek..Maar Australie exploren zonder fototoestel is niet doavle dus stad in gegaan om nieuwe te kopen, gelukkig is t wel veel goedkoper dan in NL..Maar blijft balen!
Savonds drankje gedaan in Scruffy Murphys(irish oub) met Janet enLisa, nieuwe roomie..Daarna weer Scanary, waar ik Tom smoordronken aantrof(die Engelsen, Schotten en Ieren, my god..drinken als een malle..)en me kapot heb gelchen om m..En toen zei iemand opeens:Hee tommie, are u okay? En de heele dronken Scanary keihard: Tommieee, tommieee en Tom heel droog:Who´s Tommie? Whahah..Die heb k dus mar in de lift geduwd en op zijn level eruit geflikkerd, slaaapen.

Vanochtend moest ik alweer uitchecken, dus snel backpack inpakken, die te zwaaaaar word en uitchecken..Naar park gegaan, Tom wakker gebeld(krijgt ie ervan) en verbazingwekkend genoeg was ie er binnen halfuurtje..Lekker gechillt in de zon en toen ging ie, suprise,surprise, weer drankje doen met vrienden..T was heel leuk, tis jammer dak m niet eerder heb ontmoet in Syney maar misschien moet ik, gezien het drankpatroon, het maar houden bij de sexy Australians! Haha..

K denk trouwens dat k een heel apart accent heb alsk trugkom..Kspreek met zoveel Amerikanen, Engelsen met hun tachtig verschillende accenten, Schotten, Ieren en Australiers, dat k soms van gekheid niet meer weet hoe wat uit te spreken..Dus spreek straks vloeiend Australischotsameribrits!:P

Heb nog veel contact met Melbourne en Jennie komt misschien volgende week naar Byron Bay om me op te zoeken, zou erg leuk zijn!:D

Mn laptop gaat ermee ophouden en ik ga proberen te slaaaapen..Morgenvroeg word ik van het station gehaald door mn hostel, wat een service..Dit keer geen gezeul met de backpack en zoeken naar t hostel, das wel fijn..
En sorry, maar nog steeds niet homesick!:P

Fotos weer op picasaweb.google.com/lindamariska

Love, Linda

  • 10 Maart 2009 - 10:15

    Maaike:

    My God, 14 uur! Gelukkig is het 't vast waard ;)

    Mardi Grass lijkt me wel wat ;) Heerlijk feesten en lekker jezelf belachelijk maken!


  • 10 Maart 2009 - 10:24

    Meiny.:

    Waar zijn de foto`s van de spannende mannen?????
    Heb er het hele weekend naar uitgekeken!
    Nou ja,als jy maar genoten hebt van Mardi Gras en dat zit wel goed.

  • 10 Maart 2009 - 10:34

    Tjar:

    Hey Lin,

    Wat heb je t ongelofelijk tof daar zeg! Ook al voel ik me hier ook super erg thuis, ben wel jaloers (hehe, what's new?) Enjoy your time there!

    XxX

  • 10 Maart 2009 - 11:47

    Lara:

    Wiehieee op naar het volgende avontuur!! Fijne reis weer, take care!! Enne die boys dat komt wel goed, plenty for you!
    KUS!

  • 10 Maart 2009 - 14:52

    Jort:

    Goed om te horen dat het bij ook regent :P Maakt me iets minder jaloers :) Geniet van je lange busreis, ik ben benieuwd hoe het je bevalt.. Nog bedankt voor je felicitaties!

  • 10 Maart 2009 - 18:14

    Mem:

    Thanks!!!
    Dit is er weer 1tje met veel PIEP !! voor beppe kgggggggggg.
    Prettige reis verder!!!Tot in BB:p:p
    Klinkt goed toch?
    X mem.

  • 11 Maart 2009 - 11:33

    Jo:

    Hey lin,

    niet homesick! wat i dit jong!! haha goed teken toch:)leuk stukje. Ik wacht ook op de foto's van je kerels.

    kus Jo

  • 12 Maart 2009 - 12:56

    Buurvrouw Truus:

    Hoi Linda, wat een avontuur om in je 1tje zover weg te gaan. Had vandaag een vrije dag en heb eindelijk jouw avonturen kunnen lezen. Geniet er van, zo'n kans krijg je niet vaak in je leven. We hopen je inderdaad straks nog te kunnen verstaan, maar we knauwen wel mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 27199

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: