Victoria´s darkest days.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Victoria´s darkest days.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Victoria´s darkest days..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hi there!

Ik was van plan even paar dagen geen blog te schrijven, just to keep you interested..Maar, er gebeuren hier dingen waar ik eigk niet omheen kan..The bushfires.
Krijg dagelijks nu smsjes van iedereen om te vragen hoe t hier is en of ik safe ben..Thnx allemaal, ik zit midden in de stad dus pretty safe!
Helaas telt dat niet voor iedereen hier..De branden aan de rand van Melbourne en de daaronder gelegen stadjes en dorpjes, hebben nu sowieso al 140 levens gekost..EN dat aantal zal waarschijnlijk nog verdubbeld worden.Het zijn de grootste branden met de meeste doden, die Australia ooit gekend heeft en je begrijpt dat dit een enorme impact heeft op Australia en met name Victoria, de staat waar ik nu verblijf en het allemaal gebeurd..
Het is raar om zo´n ramp, tis wereldnieuws, van zo dichtbij mee te maken..Toen ik zondag op het St.Kilda festival was, werd er om een paar minuten stilte gevraagd voor alle slachtoffers..En overal hangen briefjes,waarop ze vragen om geld..geld voor de brandwondenstichting maar ook geld voor de wederopbouw van duizenden huizen, scholen, soms hele dorpen..
Elke dag koop ik even een krant om te kijken of er al meer duidelijk over is en hoe de situatie nu is..Nog steeds verschrikkelijk. Duizenden mensen zwaargewond, zoveel mensen die nog vermist worden en het enige dat de family en vrienden van de vermiste personen kunnen doen, is wachten en hopen..
Ikheb de meest verschrikkelijke verhalen gelezen, over mensen die probeerden te vluchten maar gewoon ingehaald zijn door t vuur en levend verbrand zijn..Of het verhaal van n man, die dacht er goed aan te doen om zijn vrouw en kinderen naar t dorp van zijn ouders te brengen, zodat ze veilig zouden zijn. Maar instead of that, heeft ie ze allemaal verloren en hadden ze het overleefd als ze thuis waren gebleven..Zo tragisch. Je weet nooit wat het vuur gaat doen en wanneer het zal ophouden te branden..Op dit moment zijn er meer dan 30 gigantisch bosbranden nog steeds actief en zullen dat ook nog lang blijven..Het regent hier sporadish en men verwacht een zoveelste hittegolf, die de vuren alleen maar meer zal aanwakkeren..
En als dit nou een call of nature was, maar nee..Sowieso een paar vuren zijn aangestoken en dat is gewoon massamoord.De mensen in de getroffen gebieden zijn alles kwijt, hun huis, hun thuis, hun dieren, hun family, hun vrienden of misschien wel hun leven..Het is a bit of a depressing blog, I know, maar tis de realiteit en het is belangrijk om hierbij stil te staan!
Voorderest gaat het prima hier, ga zometeen mijn tour boeken naar Great Ocean Road, Natalia gaat niet meer mee, tis een hell om hier werk te vinden dus moet ze even zuinig aan met dr geld..Vind het wel beetje eng om alleen te gaan maar ga met tour dus meet vast snel wat mensen, ik kijk er erg naar uit om te gaan!

Love, Linda

  • 11 Februari 2009 - 03:52

    Rudy Veiga Da Palma:

    Jezus, 140 doden alweer... Gisteren zat het aantal nog op "slechts" 30.

    Wat een toestand... Hou je taai!

  • 11 Februari 2009 - 07:32

    Willemijn:

    he lin,

    echt verschrikkelijk die bosbranden volg het ook steeds op het nieuws en heb natuurlijk ook nog aan jou gedacht of je wel veilig zou zijn. Gelukkig ben je dat..

    Hou je taai daar

    dikke kus willemijn

  • 11 Februari 2009 - 08:19

    :

    Het is scary om te weten dat zelfs als je RENT, het vuur je gewoon inhaalt. Dan gaat het ook gewoon zo'n 30 km/u! Pas goed op jezelf, en ik hoop dat het snel voorbij zal zijn...

  • 11 Februari 2009 - 08:27

    Momsy:

    Gelukkig was ik op de hoogte dat je safe zat (mij vragen ze ook steeds)maar daarom wel goed van je om hier even bij stil te staan.Een drama!!

    Groetjes van ons allemaal.

  • 11 Februari 2009 - 09:48

    Meiny.:

    Goed om "even" stil te staan bij deze ramp.Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd,maar het gekke is dat ik eerst aan jou dacht toen ik vorige week vernam van de branden.
    Gelukkig wist je MOMSY dat je zo`n 100 kilometer weg was de ellende.
    Pas goed op jezelf en onderneem geen dingen die niet kunnen!
    En om het even vrolijk af te sluiten:POMPOMPOMPOM.....groetjes van Meiny en haar superlenige puppit on a string,whahahaaha!

  • 11 Februari 2009 - 09:52

    Meiny:

    Sorry,ik bedoel PUPPET!
    Die fouten krijg je met dat rare engels taaltje van ons,maar dat wist je al!

  • 11 Februari 2009 - 10:17

    Maaike:

    Jeetje zeg O_O Ik vind het altijd zo verschrikkelijk als dit soort dingen gebeuren. En dan te bedenken dat het ook aangestoken is! Godsamme zeg, hoe halen mensen het in hun hoofd!

    Stay safe!

  • 11 Februari 2009 - 13:08

    Wilma:

    Verschrikkelijk die bosbranden. Moest aan je denken, maar gelukkig ben jij veilig.

    groetjes, wilma (bmv clubje)

  • 11 Februari 2009 - 18:47

    Tjar:

    Damn Lin, das best een heftige blog die je schrijft. Ben blij dat jij safe zit, maar helaas telt dat niet voor iedereen. Take care and have fun met je Great Ocean Road tour!

  • 12 Februari 2009 - 14:31

    Moniek:

    Wat verschrikkelijk allemaal he, je zit er dan als het ware midden in. Gelukkig ben jij veilig. Hoe voel jij je er verder onder? Wel aan het genieten daar hoop ik?

    Take care hun xxx Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 27200

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: