And it only gets better... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu And it only gets better... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

And it only gets better...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 April 2009 | Australië, Hervey Bay

Ayong!

En alweeeer een verhaaltje..Sorry, kon echt niet wachten met deze(mn streven is om het te houden bij 1 verhaal per week haha)..En het wordt een lange, dus sit back, relax, neem wat te drinken and enjoy!

Ongeveer een jaar geleden was ik mij al aan het inlezen voor Australie en een van de eerste dingen waarvan ik zeker was dat ik het wou zien, was Fraser Island. Het grootste zandeiland ter wereld met prachtige natuur..Afgelopen woensdag was het dan zover, mijn driedaagse selfdrive zou beginnen!

Eerst moest ik natuurlijk weer es een busje pakken(ik heb hop on, hop off pas voor hele oostkust, superhandig), die ondanks het slechte weer, wel ging..Op naar Hervey Bay dus! Toen ik zo ziek was in Brisbane, was er meisje, Frida, die een nachtje in onze kamer sliep..Ze heeft heel goed voor me gezorgd die avond, wat toch wel bijzonder is aangezien t haar enige avond in Brisbane was..Dan wil je wel wat anders doen dan voor je zieke roomie zorgen die je net hebt leren kennen..Wel erg tof van dr! En je raad het al, wie kom ik tegen in de bus? Juist..Erg leuk om dr weer te zien en nog leuker, we gingen naar hetzelfde hostel en beide naar Fraser Island:D

Werden weer door het gebruikelijke busje opgehaald en naar hostel gebracht, eenmaal daar ingecheckt en laatste dingen voor Fraser gekocht.Davie, jongen die hier werkt, was zo aardig ons een lift te geven(met zn te vette chevy!en nee heit, ik weet het merk niet meer:P)naar het centrum..

Ik baalde enorm want het regende al aantal dagen en dat zou niet bevordelijk zijn voor mn trip..:(Vooral zand is geen pretje wanneer het nat is..

Half 7 de volgende ochtend moesten we uitchecken om vervolgens onze briefing over de trip te krijgen..Groep van 9 backpackers 3 dagen lang zonder guide te laten rondscheuren over een huuuuge eiland zonder wegen, verreist enige voorbereiding;) We hadden de verhalen nl alweer gehoord, afgelopen weekend iemand afgevoerd met ernstig rugletsel omdat jeep was omgevallen en die avond ervoor meisje aangevallen door dingo, nice:S

Na een saaaaaie film over rijden over zand, de wilde dingo´s die er leven en dat die je vooral niet moet aaien , werden we dan eindelijk in groepen verdeeld..
Mijn groep bestond uit Marnie en Tom,een stelletje uit Canada, Thomas en Adam,uit Engeland, Signe en Jennie uit Denemarken en Claudia en Matt uit Zwitserland..Gooi er nog een Nederlands meisje bij en je hebt een topteam!:P Haha..Ik ben serieus heel blij dak zon leuke groep had, want dat maakt je trip toch wel beetje..Frida zat helaas niet bij mij maar zat in groep met 6 vrienden die niet van plan waren te socializen met de rest vd groep, beetje jammer..

We gingen naar een grote shed waar onze grote vrienden voor de komende drie dagen al stonden te wachten, de jeeps! Na een reeks laaaaange instructies door Davie over hoe precies alle camping spullen in de jeep te parkeren zodat het daadwerkelijk paste, over hoe de tenten op de zetten en hoe in de jeeps te rijden over zand, rotsen etc(Fraser kent geen harde wegen)..Spullen pakken en als een malle boodschappen doen. En toen bleek aldat we goed op elkaar ingespeeld waren, we verdeelden de taken en waren als eerste groep helemaal klaar met inkopen doen en we hebben t minste uitgegeven..Goeie start dus!
Daarna moesten we naar de ferry rijden, die ons naar Fraser bracht..Eerst wask beetje zenuwachtig voor de hele trip, tis toch wel intens, drie dagen vast te zitten op zon eiland met mensen die je niet kent ma mijn groep wassupergezellig dus het was tijd om te genieten! Nog paar dolfijntjes gespot on our way, prima..

We hadden van Davie een route meegekregen met daarop ook de tijden voor eb en vloed..Het strand was nl onze highway en als het vloed is rijd dat wat moeilijk dus planning verreist! We hadden ook kaart van Fraser ma daar stond weinig op, dus zelf alles maar uitgevonden..En OMG, wat een avontuur was het! Vanaf t begin af aan..Ten eerste, het rijden over de rotsen, het zand, door hetrainforest over boomstronken en door massive kuilen is intens! Ontzettend gaaf..Ik verbaaste me bij elke steen, kuil, heuvel er elke keer weer over dat een auto daar daadwerkelijk overheen kan klimmen, al is het soms met wat moeite haha.. Het rijden gaat alleen erg langzaam op sommige stukken(niet verstandig met 80 km per uur over een rotspartij te scheuren met een jeep die vol zit met 9 mensen en kopzwaar is door alle baggage)dus het grootste deel van de dag zaten we in de jeep.

Niet dat het een straf was, Ipodje met speakers mee zodat we lekker mee konden zingen, genietend van de prachtige natuur overal,het koele zeebriesje (en helaas de miezerregen)en toeterend naar andere jeeps..Ook het passeren van een jeep is een kunst op zich..Soms had je maar een `weg`en als je dan een tegenligger had, moest een van de twee achteruit rijden totdat je inham vond, waar je dan met de jeep op moest klimmen zodat de andere jeep kon passeren..Heftig!

Het is echt een kunst opzich..We waren bij een stuk met overal gigantische keien op het strand..Waar we niet overheen konden dus de enige manier was door het water..Maar, er was ons nadrukkelijk gezegd NIET door t zoute water te rijden, maakt de jeep stuk en erger, de stroming van de zee is sterk en sleurt je zo mee het water in, gezellig bij de haaien. Dilemma dus! We besloten te wachten totdat t water zich even terugtrok, om vervolgens vol gas zo dicht mogelijk bij de keien langs te scheuren, voordat het water weer het strand op klotste..Ik hield mn adem in, maar t lukte!:DIk had goede drivers in mn groep..Niet elke groep kwam er goed vanaf, we hadden dikke opstopping omdat een jeep van Koalas, ander hostel, rechtovereind op clif stond, het niet redde tot overkant en terugviel..Jeep stuk. Wij moesten ook over die clif maar bleek vrij makkelijk te zijn haha..

We gingen naar Lake Wabby, wat omringd word door kilometers prachtig oranje zand..Erg jammer alleen dat t regende, moet er geweldig uitgezien hebben onder zonnestralen! Daarna moesten we al van het strand af, 4 uur, om ons kamp op te zetten..Dit ging verbazingwekkend goed (grappig ook was dat wij de enige groep waren die alle tentstokken had haha) en tijd om eten te maken..Beetje vlees op de kookplaat, salade erbij, vatje Goon, top! Gezellig drankspelletjes gedaan en lekker gekletst..Ik stond even met Marnie te kletsen, loopt er opeens dingo achter me langs om onze barbie af te likken..De jongens waren zo dom m proberen weg te jagen(Davie zei nog zo:Don´t interact with the dingo!) door geluid te maken, meneer dingo ging idd weg..om vervolgens om onze tent te lopen en in de jeep te springen haha..Smart! Gelukkig hield meneer dingo niet van de voorraad Goon die erin stond en ging ie weg..Tcoh best raar, zon wilde hond naast je..Maar tis ook wel mooi dat ze zo proberen dat intact te houden!

Donderdag alles weer afbreken en wachten op de zee om zich terug te trekken en een weg voor ons vrij te maken..Wegingen naar Maheno, het grote shipwreck dat op Fraser ligt, prachtig! En wederom waren wij de lucky group, toen we er aan kwamen begon de zon te schijnen én we waren de enigen daar! Toen we wegreden kwamen er stuk of 20 jeeps aanscheuren, dus onze timing was goed..Naar klein dorpje gereden om onze waterbottles te vullen en Tomas was zo grappig om keihard door de monding van Eli Creek te rijden, terwijl alle ramen wagenwijd openstonden..Resultaat, een morning shower haha! Al het water kwam als een grote douche onze jeep in, hahaha..Iedereen was wel meteen wakker!

We vonden een camping waar geen andere backpackers waren,dus we konden even rustig afwassen en eten..Overal staan grote barbeques dus onze lunch bestond uit brood met pindakaas en sausages, nice(we hadden 14 broden gekocht hihi)..Ook grote leguaan gezien, vet mooi..
Verder naar Indian Heads, gigantische rots vanaf waar je een prachtig uitzicht hebt..Ik heb inmiddels totaal geen moeite meer met een paar kilometer klimmen haha..Prachtig uitzicht, Fraser Island is echt een bijzonder mengelmoesje van verschillende soorten natuur..Genieten!

Nog wat kleine dingetjes bezocht, waaronder Champagne pools..Een prachtig soort van natuurlijk zwembad op een cliff, met zeer helder water! Lekker chillen en daarna was het alweer tijd campingsite te zoeken..Alles was vrij vol en op een gegeven moment moesten we wel een duin inrijden want het water kwam te hoog om verder te rijden..We besloten er ma het beste van de maken en samen met een andere groep ons tenten op te zetten. Beide trucks als windscherm gebruikt en de grote zeilen aan de bomen vastgeknoopt..Nooit gedacht dat ik kamperen zo leuk zou vinden zeg!

Lekker pasta gegeten en aan het strand gechillt. Het was volle maan en zo helder, heel mooi uitzicht..Daarna was het uiteraard weer tijd voor de drankspelletjes(je kunt verder niks eigk haha) en Tomas introduceerde the vegetable game! Hilarisch!(Leg het nog wel es uit ha) Later hebben we nog beachparty gehad met de andere groep. Ik sliep met Signe en Jennie in de tent en dat heb ik geweten..Eerst kwam Signe heeel dronken binnen en viel in slaap, bovenop me..Waardoor ik dus wakker werd..Kreeg haar ma niet wakker dus moest lichtelijk geweld gebruiken..Begint ze Deens tegen me te praten!Great..Na tien keer roepen dat ik geen Deens versta en dat ze ergens anders moet gaanl iggen, heeft ze het eindelijk door..Tot zover Signe. Ik ging weer slapen en ja hoor, ook Jennie dacht dat het fijner was bovenop mij te slapen! Zelfde ritueel volgde..Maar ze dacht waarschijnlijk dat t leuker was tussen mij en Signe te gaan slapen ipv op haar eigen plek, ze bleef maar terugkomen, tot drie keer toe moest ik dr zowat van me af meppen haha..Crazy danish people, zucht! Was wel erg goed verhaal om de volgende dag te vertellen, want ze herrinnerden zich er, suprise,surprise, niks van hihi..

Vrijdag weer vrij mooi weer (waar we erg blij me waren aangezien het weken heeft geregend op Fraser) en op naar Lake McKenzie..De grote trots van Fraser..En t is echt heel mooi! Toch wel weer jammer dat de zon er niet volledig bij was, want dat worden de kleuren van het zand en het water veel mooier ma goed..Heb toch nog aardige fotos weten te maken..Na paar uurtjes chillen weer terug naar de ferry en weer terug naar Hervey! Deze drie dagen waren echt fantastisch, kan natuurlijk lang niet alles vertellen maar met 8 gezellige wereldmensen in een grote jeep over een prachtig strand crossen of klimmen, is opzich al een superervaring!:D Mijn groep was top, geen gezeik,gewoon relaxed..Denk dat dit zeker een van mijn hoogtepunten in Australia was!:D

Had extra nachtje in Hervey Bay geboekt, om bij te komen van Fraser en merk wel dak dat echt nodig had..Morgen ga ik (begin maar vast met lachen..) vanaf Hervey helemaal door naar Cairns..oftewel..24 uur in de bus!! Kwam ik gister pas achter,oops..Alles al geboekt dus ga gewoon..Bovendien wil ik nergens stoppen meer dus moet maar ff doorbijten..24 uur..Kun je nagaan hee, als je vanuit NL 24 uur in de bus zou zitten, zou je..ergens in Moskou ofzo uitkomen? :P En hier is t gewoon stukje van de Oostkust, massive country!

Nou tot zover maar weer haha, moest het even kwijt allemaal..Fotos staan weer op www.picasaweb.google.com/lindamariska

Thnx for reading..en alle reacties op mn vorige blog weer, t blijft super!

LoveXx



  • 11 April 2009 - 08:43

    Sabine:

    Yeaaaaah !! Ik ben de eerste ;) Super verhaal Lin, lijkt me echt onwijs tof om mee te maken. Gelukkig dat je groep ook zo leuk en gezellig was, dat scheelt wel natuurlijk!!

    Dikke kus/knuffel Sabine

  • 11 April 2009 - 08:57

    Meiny.:

    Hello Lindaatjuh!

    Man oh man,wat een verhaal!
    En ik zie dat ik de eerste ben die het gelezen heeft.
    Wat zal het gezellig zijn geweest met die groep,klinkt allemaal best positief hoor!
    En nu maar proberen om het een beetje aangenaam te maken tijdens de busreis van 24 uur.
    Dat wordt een hele "toer".
    Goed weekend maar en aangezien het hier morgen pasen is,heb ik de eieren vast verstopt voor Fred.(kggggg).
    Maar misschien wil ie ook wel de paashaas uithangen,Fred mag kiezen.
    En we gaan morgen ook nog ff naar Karin en Jacob,voor J. z`n verjaardag.(2 april,maar alle goeds komt laat hè!).
    Tot de volgende keer maar weer and have fun girl!

    Meiny.

  • 11 April 2009 - 08:58

    Meiny.:

    Potverdikke,toch weer te laat om eerste te zijn!
    M`n verhaal was te lang zeker,haha!
    Doei,Meiny.

  • 11 April 2009 - 11:24

    Maik:

    Groots respect Linda :D
    Heb alles inmiddels gelezen, ongelofelijk wat je allemaal meemaakt. Ik zou het niet kunnen. Geniet ervan. You deserve it, baby. ;)

  • 11 April 2009 - 17:47

    Momsy:

    Haaaallooooow.
    We hadden al ff contact vandaag (voor jou gister)...vanuit Makkoemba:p
    Wat een verhaal!!!en belevenissen ,stoer!!
    Succes met je 24 uur toer!Pffffff en tot gauw.
    Xxx Mem.


  • 12 April 2009 - 21:18

    Basjuh:

    Hee Meisje!
    Erg leuk om te lezen weer! Je zat flink te zeuren om een reactie, dus bij deze!

    Heeeel veel plezier daar nog, en geniet ervan!

    Kus,
    Bas

  • 13 April 2009 - 14:58

    Toos:

    Hoi Lin,

    Wat is het toch een prachtig avontuur wat je allemaal meemaakt! Bedankt voor je lieve kaart en we lezen met vol bewondering je verhalen, meid wat kan jij leuk schrijven, je hebt talent.

    Liefs van Thon & Toos

  • 14 April 2009 - 07:32

    Jo:

    hey linnie!

    wauw!! wat een verhaal weer jonge! echt stoer dat jij dan met zo'n 3 daagse selfdrive meegaat! respect. gezellig tussen de dingootjes!! :) haha ik hoop dat je nog meer van zulke leuke dingen meemaakt!
    (K) Jolanda

  • 15 April 2009 - 12:24

    Marisa:

    Wat een superervaring, jammer dat het niet super weer was.
    Ik zit weer op schooltje, hoop eind juni ook in Australie te zitten :D
    Veel plezier in de bus ;-)
    Groetjes Marisa

  • 15 April 2009 - 18:06

    Boelie!!:

    Heey meis,

    Nou dat klinkt echt als iets voor mij haha :P als ik een teleporteermachine had gehad was ik ff naar je toe geteleporteert maar helaas, die hebben ze alleen bij Worms... :P
    Supervet verhaal hoor! Mooi zo'n leguaan al moet ik zeggen dat ze dr van dichtbij toch wel raar uitzien :D aparte beesten!
    Nou ja zoals ik al zei supervet! en de jaloezie druipt dr volgens mij ook weer vanaf haha:Pzal nu ff snel je foto's checken!

    Groetjes!

    Gerda

    oja en vanuit NL 24 uur zit je zeker in Rimini..!! ;) tis lang he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 27177

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: