Puur genieten.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Puur genieten.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Puur genieten..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 April 2009 | Australië, Brisbane

Halloo!

Inmiddels al anderhalve week in Brisbane en het bevalt nog steeds prima..Voor t geval dat mensen denken dat ik helemaal niks voor school doe hier..Ik heb afgelopen week in de bieb geleefd (die helaas niet zo mooi is als die in Melbourne) en heel veel voor school gedaan. Ik wil veel afmaken hier omdat ik straks veel ga reizen.
Vorige week maandag University of Queensland bezocht, de mensen waren erg aardig en wat een prachtig gebouw! Daar zou ik ook wel willen studeren..Maandagavond even 1 drankje gedaan (ja echt, k kan het!) in de bar onder het hostel, de, hoe origineel, Down Under Bar ( hierna DUB) met mijn oude en nieuwe roomies..Wij vroegen of jongen foto van ons wou maken, nou dat wou ie wel maar op 1 voorwaarde..dat we het fotospel gingen doen. Iedereen kijkt weg..degene die de foto maakt zegt 3,2,1 en een woord en de rest moet dan dat woord `zijn´..Erg grappig! Vandaar die gekke fotos op mn picasaweb..

Dinsdag besloten Martina (nieuwe roomie uit Italie) en ik samen een dagje naar Surfers Paradise te gaan..En net zoals Sydney, is ook Surfers overrated wat mij betreft..Het was erg gezellig en het strand is heerlijk maar thats it. Toch wel leuk om er gekeken te hebben maar ben blij dak er niet paar dagen heen ben gegaan..
Woensdag en donderdag librarydagen en voor de rest beetje filmpjes kijken op mn laptop:) Onder t mom van geld besparen haha..

Vrijdag met Jennie(roomie uit Oxford), Suzan and MJ naar botanic gardens gelopen, echt heel mooi en we kwamen overal studenten tegen die toneelstukjes aan het oefenen waren, dus we hadden ook wat entertainment en ik kon mooi even wat dingetjes vragen voor mn schoolstuff! Daarna met MJ West End, een gebied stukje buiten de stad, verkend..Ze is op zoek naar werk en we hebben goedkoper hostel voor dr gevonden en ik mijn nodige highschool..Bovendien is het gewoon fijn wat gebieden te verkennnen en rond te lopen in het zonnetje..Vrijdagavond wou onze Ierse Suzan naar een optreden in een Ierse club. Onze oude roomies Mel en Jess kwamen naar t hostel en naar wat drankjes konden we gaan..Het was erg gezellig, Ierse mensen zijn altijd big fun..Daarna naar DUB geweest en gaan koesen! Het is zo leuk dat we zon hechte groep zijn geworden, zelfs al zijn een paar mensen niet meer in het hostel, we blijven elkaar opzoeken:)

Zaterdag beetje schoolwerk gedaan en mijn hele trip up to Cairns geboekt! Ik heb namelijk mijn reisplan drastisch veranderd..Ik kwam er nl achter dat de Oostkust prachtig is maar ik niet in eeeelk surfparadijsje wil stoppen en het geld niet heb om elk mooi eiland te bezoeken en dus keuzes moest maken..Bovendien wilde ik altijd al graag naar Alice Springs in het midden en naar t Westen, waar t wat minder toeristisch is..Plannetje was met behulp van boekingsbureau snel gemaakt..Ga na Brisbane, naar Noosa Heads om vanuit daar Australia Zoo te bezoeken(is de helft goedkoper dan vanuit hier, zo handig, al die connecties)om daarna door te gaan naar Hervey Bay om vanuit daar naar Fraser Island te gaan..Voor diegenen die niet weten wat t is, het is het grootste zandeiland ter wereld en t schijnt praaachtig te zijn:) Ik heb ervoor gekozen om 3 dagen lang met 9 andere backpackers een selfdrive over het eiland te doen..Dus geen guide en met een 4X4 over het eiland scheuren en snachts onder de sterren slapen..Does that sound good or what?!:D Nu maar hopen dat ik leuke groep heb hihi..
Daarna ga ik door naar Cairns en waarschijnlijk Cape Tribulation om daar te snorkelen in het ozo beroemde Great Barrier Reef..
Terug naar Cairns(duizelt t jullie al?) om vanuit daar 5 daagse tour naar Alice Springs, in het midden, recht the outback in, te doen. Hier heb ik enorm zin in want heb altijd al Urulu(de beroemde grote rode rots)willen zien!! Vanuit daar ga ik naar Perth in het Westen om via het Zuiden weer terug te gaan naar Melbourne, ommn vlucht naar huis te pakken..ZO! Ik ga opeens veel meer van dit prachtige land zien dan dat ik in eerste instantie had gepland en heb er enorm zin in! Maybe ga ik nog stuk met Lara reizen ook, nou dan kan het helemaal niet meer stuk!:D Voelt heel goed een gedeelte geboekt te hebben, beetje rust in me hoofd..
Ging vroeg op bed, was weer beetje ziek en zondag idem..

Maandag spoelde het ( komt niet zo vaak voor..) dus heb ik samen met Jennie Queensland museum en Gallery of Modern Art bezocht, nice..
Dinsdag busy dagje met schoolstuff, post naar huis sturen etc..

En ´s avonds gingen we met zn allen uit omdat het Jennie dr laatste nacht hier was..Superleuk avondje!! Ben alleen ontzettend brak nu but..oh well! Jennie is vanochtend vertrokken en ga dr missen, erg gelachen met dr. We zijn tegelijk in Cairns dus dan weer even meeten en Martina, het meisje waarmee ik Surfers heb gedaan, woont tijdelijk in Cairns dus helemaal gezellig!
Gisteren liep ik tegen Lucy aan, meisje die ik in Syd ontmoet had en vandaag kwam ik Janna tegen, mn maatje in Byron, erg leuk ze weer te zien!
Vandaag ben ik heerlijk wezen uitbrakken met Jess in Soutbank, bij t strand..Superchill plekje en het weer is weer fantastisch..

Toen ik terugliep over de huge bridge en even bleef staan om te genieten van de zonsondergang en het heerlijke avondbriesje..besefte ik maar weer dat ik echt verliefd ben geworden op dit land..De oprecht vriendelijke mensen, de ontzettende grappig informele manier van met elkaar omgaan, de Engelse taal en het sexy Australische accentje.. de mooie steden en de rauwe natuur, tis allemaal zo puur and I seriously love it so much! Dus als ik er niet in slaag mijn grote liefde ooit te vinden, there is always Australia to love hahaha..Just kidding! Maar zonder gekheid, heb dit land en zijn mensen diep in mijn hartje gesloten and for sure dat ik hier terug ga komeen want there´s so much more to explore! Word straks moeilijk weer te wennen in ons koude kikkerlandje..

Wauw, alweer heel verhaal dus laat t hier maar even bij! Volgende verhaaltje komt waarschijnlijk vanuit Noosa..Ik heb even kaartje gemaakt zodat jullie een beeldje hebben bij waar ik eigk zit haha..

Veel liefs!

Ps:om nog maar ff meer verwarring te veroorzaken, ga maybe ipv langs het zuiden terug naar Melbourne, langs de westkust naar boven,naar Broome en vanuit daar trug naar Mel..Ideetje van Lara hihi..Check nieuwe map!
Fotos weer op www.picasaweb.google.com/lindamariska



  • 01 April 2009 - 10:53

    TLP:

    firsssssssst!!!

    ahah super tof meisss!!!

    sjonge jonge..kan je nog wel beetje normaal NL straks?:P kan me voorstelle dat dat aardig in een slomp kan raken!

    maar sjeez..keep up the good work!!

    dikke tuut
    Johan

  • 01 April 2009 - 12:53

    Momsy:

    Second !!!!
    Wat een verhaal meid !!!Leuk om oude bekenden tegen te komen.... en wat een planningen....pffffff.

    Wij kijken uit naar de post !!!

    Knuffels fan mem.

  • 02 April 2009 - 00:23

    Maik:

    Hey, hebben ze daar ook katten?

  • 02 April 2009 - 04:07

    Maroean:

    He linda!

    Ben je berichtjes trouw aan het volgen & klinkt super allemaal! Misschien moet ik na Aruba maar door naar Australie! Wanneer kom je terug in Leeuwarden? Geniet er nog even lekker van!

    Lieve kus van onder de Arubaanse zon!

    Xx

  • 02 April 2009 - 12:37

    Meiny.:

    Ha die Linda!
    Niet denken dat ik je vergeten was hoor,ik ben een paar dagen bij Inge geweest en die zit nog steeds zonder internet.
    Maar ben nu weer thuis en heb snel naar m`n mailtjes gekeken.
    Wat weer een verhaal man!
    En wat leuk dat je veel bekenden bent tegengekomen.Dat doet een mens goed.
    Heerlijke foto`s ook en wat zie je er stralend uit!Zag gisteren op tv dat het weer nogal heftig was in Australie,hopelijk heb je daar niet teveel van meegekregen.
    Hier is het eindelijk wat beter wat het weer betreft,de jas kan uit en we hebben lekker buiten gezeten in Heeg.
    Het beste maar weer en ik wens je een prettige reis,have fun!


  • 02 April 2009 - 14:09

    Annie Zwart:

    Hey linda,
    Het heeft even geduurd maar ben weer helemaal bij gelezen. Meid wat beleef jij veel! Heb ook nog steeds groot respect voor wat je daar doet in je uppie. Je verhalen zijn geweldig om te lezen. Ook de foto's zijn top. Hier beginnen we voorzichtig aan de lente en mogen we massaal naar buiten om van het zonnetje te genieten. Dat ga ik bij deze ook maar doen denk ik. Veel liefs en tot de volgende keer.
    Annie

  • 03 April 2009 - 13:42

    Ieteke:

    Hey meis,
    wat super om te lezen!jij maakt ook echt veel mooi, veel plezier komende week!
    xxxxxxx

  • 04 April 2009 - 08:16

    Marsha:

    Hey Linda,
    Heb je reisplannen gelezen en dat klinkt goed! Hoeveel tijd heb je eigenlijk??? Als je in Perth bent, moet je naar Fremantle gaan… is veel leuker dan Perth. De Fremantle Prison is ERG interessant en the shipwreck galleries ook (met de Batavia en zo). En als je van Perth naar Broome reist, of andersom, dan moet je gewoon even goed alles lezen op onze website, ha ha. Veel plezier!
    Groetjes,
    Marsha

  • 04 April 2009 - 09:27

    Boelie!:

    Heeey!!

    Nou dat is weer een geweldig verhaal meid, jeetje wel leuk dat je al die mensen steeds weer ontmoet. Kan je ondanks het reizen toch vrienden maken zeg maar.. kan me voorstellen dat dat prettig is! Veel succes bij je nieuwe route, ik heb me boek over Australia uit daar stond inderdaad ook iets over de urulu en alice springs! Je kan die rots ook beklimmen he?! Het is wel leuk dan kan ik me ook wat beter voorstellen waar je straks zit. Nou tot zover maar weer, ik wens je veel beterschap en pas goed op jezelf he!

    Kusjes je vriendinnetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 27193

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: