Narigheid, Nimbin en nieuwe dingen.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Narigheid, Nimbin en nieuwe dingen.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Narigheid, Nimbin en nieuwe dingen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Maart 2009 | Australië, Brisbane

Na een paar fantastische dagen in Byron, kwam er een punt waarop het opeens niet meer zo fantastisch was..Ik heb geen zin om het hele verhaal te vertellen maar komt erop neer dak ruzie kreeg met jongen, rond St.Patrick´s day, en me daardoor heel ongemakkelijk voelde, overal rondom het hostel. Daarbij kwam nog dat gezeik met mijn laptop, waardoor mn schoolwerk stil stond en dat brengt stress met zich mee..En de verveling sloeg toe..Dat allemaal samen maakte dat ik me paar dagen ontzettend unhappy heb gevoeld, ik wou t liefst naar huis!Kon alleen maar huilen en ik vervloekte even het backpackersbestaan want er zijn ALTIJD mensen om je heen.. En t laatste wat ik wou was nog een week in Byron blijven..En al helemaal niet meer toen ik een smsje kreeg van Milla dat de Finse meiden niet meer naar Byron kwamen die zaterdag, omdat ze werk hadden gevonden in New South Wales..Ik had me erzo op verheugd ze te zien! Maar ook blij voor ze dat ze werk hebben gevonden want das ontzettend lastig opt moment..

In een impuls ben ik afgelopen donderdag naar boekingsbureau gelopen en heb bus naar en hostel geboekt in Brisbane! Ik had dan wel tot komende woensdag het hostel in Byron geboekt maar no way dat ik me tijd hier ga verdoen met vervelen en me rot voelen, tis tenslotte mijn reis en kan gaan en staan waar ik wil..Voelde me iets beter nadat ik wist dat ik die zaterdag zou vertrekken..

Die donderdagavond was mijn laatste stapavondje, samen met Jenna en Tina(Duits meisje die we tijdens onze strandparty ontmoet hadden)lekker bij t zwembad gechillt en daarna zouden we drankjes gaan doen op het strand..Maar dat ging dus even niet door, we kwamen 2 politiemannen tegen en aangezien drinken op straat verboden is, waren ze niet zo blij met ons vat Goon haha..Die hebben ze afgepakt en gelukkig kwamen we er met een waarschuwing vanaf(boete is 200 dollar..) Wij terug naar hostel waar ik dan toch eindelijk met Josh, jongen waar k ruzie mee had, heb gepraat..Dat voelde wel iets beter, al blijft het allemaal een raar verhaal! Naar Cocomangas geweest , superleuke avond gehad! Onze ierse vrienden waren er, ontzettend grappige lui , stom geouwehoerd met wat lui van Backpackers Inn en toen kwamen we opeens 3 jongens tegen, Matt, Guilliio en Luke..Matt is from Melbourne(and u all know, I luuuuuv Melbourne) en de andere 2 komen uit Frankrijk. Nadat Coco´s dicht ging zijn we naar Matts appartement gegaan en dan pas realiseer je je hoe erg je dat mist...Een huisje met een schone wc, een tv en een lekkere bank!

Vrijdagochtend moest ik, na 3 uurtjes slaap, toch echt uit me bedje komen want Janna,Johan en ik gingen naar Nimbin. Nimbin is de drugs en hippie hoofdstad van Australia en we werden in een hippiebusje opgehaald met een uberrelaxte bestuurder, Ed..Tijdens de rit vertelde hij van alles over drugs en de hippielifestyle in Ozz , bizarre verhalen wat er allemaalin zn busje gebeurd was met te stonede backpackers,en tussendoor draaide ie de relaxte nummers, waaronder veel Bob Marley, echt heerlijk zo rustig wakker te worden! We kwamen langs veel ranches met paarden en een van de beste afkickklinieks in Ozz.Eenmaal in Nimbin hadden we paar uurtjes om daar rond te lopen, naar t museum te gaan en vooral, erg stoned te worden want dat is wat iedereen daar doet..Je word echt bedolven onder mensen die je drugs aanbieden. Jenna en ik besloten weedcookies te proberen, ze smaakten ook nog es goed..Tis een erg leuk stadje met vreemde, maar aardige mensen! Daarna werd hjet opeens een stuk gezelliger in het busje en reden we voor n halfuur over een weg known as the big rollercoaster..Mijn god, wat gaaf..Zo snel als het busje kon scheurde Ed over de superstijle heuvels en als je je ogen dichtdeed was het alsof je opeen intense achtbaan zat! Gaaf! Daarna zijn we naar een of andere rare hippie in een groot bos gegaan, waar hij van alles verzamelde, zoals kleine Disney figuren, echt bizar. Hij leeft in een supersimpel hutje aan t water, moooi..Daar wat gegeten en hij liet ons aparte stukken fruit proeven uit zijn tuin, echt heerlijk. Toen zijn we naar Minyon Falls gereden, erg mooie omgeving..Al met al superchill dagje maar ik was kapot dus gauw me backpack gepakt en gaan koesen.

Zaterdag vroeg uitchecken en ondanks die paar ontzettende rotdagen die ik er gehad heb, voelde ik toch dat ik Byron ging missen. Heb ontzettend leuke mensen weer ontmoet, het stadje is zo relaxed en het was een grote vakantie voor me met heel veel alcohol, strand en zon! En het hostel was de beste die ik tot nu toe gehad heb, wat een feest..Snel de bus gepakt en op naar Brisbane..En die weg naar Brisbane is zo mooi, kwam door alle kleine surfersstadjes langs de kust, deed me erg denken aan Marbella maar dan tien keer mooier haha..Eenmaal in Brisbane was t een hell BASE(jaa alweer) hostel te vinden, misschien ook omdat ik me zooo verrot voelde na de drukke, hectische week in Byron en mn trip in Nimbin haha..Eenmaal daar ben ik maar ff gaan slapen! Mn roommates zijn Suzan uit Ierland, Jess uit de US, MJ uit Canada en Luna uit Azie en Mel uit NZ, stuk voor stuk erg aardig. Heb mijn zaterdagavond dan ook op de grond doorgebracht(mn bovenste bed is te eng, zonder omheining ben ik bang eraf te vallen, brr) met de meiden, gezellig zitten kletsen met een bakje thee..Even geen alcohol voor Linda!

Vanochtend eerst met Heit gebeld, vond ik erg leuk!Voelde me nl best ziek..Al die stress in Byron brak me op, daarbij ben ik ooknog es verkouden..En reizen is vermoeiend. En t was de eerste keer dak met thuis thuis gebeld heb, dat was alweer 7 weekjes geleden! Ben heel blij want heb nieuwe laptop gekocht, de andere stuur ik naar mn ouders zodra die gefixt is..Geeft weer een stukje rust want nu kan ik tenminste weer voor school bezig(iets wat straks wat moeilijker gaat in de kleine stadjes) en tis echt heerlijk dat bij deze t geluid t wel doet, kan nu lekker in bed filmpjes kijken:) Dus thnx heit en mem!! Love you..

Vandaag uren rondgelopen met Suzan en MJ, lekker de stad verkennen en ik moet zeggen,l Brisbane is een heel charmante stad..Overal zijn barretjes op de straat,spelen bandjes en er was een latin dansshow, cool! En hoewel ik liever kleine dorpjes heb, is het toch heel fijn weer es eten op elke straathoekj te kunnen halen ennn..de ijsjes bij de Mac voor 30 dollarcent!:P Vanavond zijn we met zn 4en, Jess er ook bij, wezen eten in de bar onder het hostel, dikke prima..
Ik heb ondertussen t onderste bed weten te bemachtigen(mel is weer weg), dus heb mijn plekje wel weer gevonden..Toch dringt het nu pas tot me door hoe intens het allemaal is wat ik doe en meemaak en soms dringt het opeens wel heel hard door dat ik in mijn eentje aan de andere kant van de wereld zit. Dat beangstigd me soms enorm maar het geeft ook een heel vrij gevoel..En het idee dat ik alleen nog maar mooiere dingen ga zien, maakt me heel blij en ik realiseer heel goed hoe blij ik moet zijn dat ik hier ben..Maar t is dus echt niet alleen maar fun hoor, leer enorm veel hier. Over mezelf maar ook over anderen. Van bepaalde mensen heb ik namelijk helemaal niks gehoord sinds ik hier zit en dat zet je toch wel even aan het denken..

Morgen ga ik wat scholen opzoeken en al mijn bestanden(die ik thankgod allemaal heb gebackupt een dag voordat mn laptopje doodging) weer op deze laptop zetten etc..Ikmoet weer even alles op een rijtje zetten, op alle gebieden.. Verder wil ik van de week nog naar Australian Zoo, de dierentuin van Steve Irwin en ga ik nog dagje naar Surfers Paradise,waar ik niet paar dagen wou blijven , had even genoeg van dat surfcultuurtje, maar ik wil er toch even kijken en naar t strand. Fotos Brisbane en Byron staan weer op mijn picasa site! Heerlijk om dat allemaal terug te zien(moest ze allemaal weer op laptop zetten)..Memories for a lifetime!

Ook wil ik iedereen die wel reageert en mailt bedanken, tis zo goed wat van thuis te horen..En de mensen die me zo gesteund hebben toen ik me zo rot voelde(en die weten zelf wel wie ik bedoel..), thnxxxx! Appreciate that..

Liefs uit, nog steeds, erg zonnig Australia..

Ps..Ik ben inmiddels in de derde staat beland, ben nu in Queensland(cycloonthing is helemaal over so no worries) en ik moest mijn klokje een uur terug zetten..Dus Ger en Fam.Indsinga, het klokje mag een tikkie terug!


  • 22 Maart 2009 - 12:19

    AW:

    je kan in ieder geval zeggen dat je wat hebt meegemaakt! druk druk druk he...tot snel!

  • 22 Maart 2009 - 12:43

    Tina:

    Take care sweetie!

  • 22 Maart 2009 - 12:58

    Ricardo:

    wat een verhalen zeg, keep it up, leuk om te lezen :D

  • 22 Maart 2009 - 13:11

    Jetty (en Sikke):

    Nou meid, je beleefd ontzettend veel, je kan zowat een boek schrijven, het blijft ook leuk om je verhalen te volgen. Je doet het super daar, en van de minnetjes leer je vast ook veel. Maar blijf genieten van je mooie avonturen. Respect!!
    Groetjes Jetty

  • 22 Maart 2009 - 14:18

    Yo:

    heey cookiemonster:) zo zie je maar je bent nooit echt alleen;)

  • 22 Maart 2009 - 19:08

    Momsy:

    Hey Lin.Ja was leuk he? dat belletje.
    Zelf Poekie was blij!
    Hoop dat je heel lang plezier hebt van je nieuwe laptop.
    Hou je taai.
    Liefs heit en mem en poekie.Xxx.

  • 22 Maart 2009 - 21:45

    Meiny.:

    Ha die Linda!
    Goed om weer iets van je te horen.
    Voor ik het vergeet:je moet de groeten hebben van Inge.
    Ze leest jou verhalen en we hebben vorige week jou foto`s samen bekeken.
    Ze is 3 weken bij ons in O`boorn geweest en zit sinds vrijdag in Heeg,in een mooi appartement.
    Hou je taai daar hè,vòòr je het weet zit je weer in ons koude landje,dus geniet van het heden.
    Liefs Meiny.


  • 23 Maart 2009 - 08:18

    Jolanda:

    Hey lin,

    het zal soms best zwaar zijn, maar je red het wel!! geniet ervan!
    kus jo

  • 23 Maart 2009 - 17:06

    Occah:

    Hey Lindaaaah!
    Goed om te horen dat het nog steeds goed met je gaat (kan ook niet anders:P) heb je nou die lekkere outback kerel al eens aan de haak kunnen slaan? :P

    Veeeel plezier en geniet!
    Kus

  • 23 Maart 2009 - 19:35

    Tjar:

    Zoooo, wat een verhaal he! Jij maakt echt ontzettend veel mee! Wat tof van die hippiestad, haha! Heeel veel plezier nog en ik blijf je volgen.

  • 23 Maart 2009 - 22:01

    Aniek:

    Hoi Linda!

    Als ik de tijd kan vinden, lees ik al jullie verhalen. Het klinkt allemaal erg gaaf wat je doet, super! Blijf genieten!

    XX Aniek

  • 24 Maart 2009 - 09:51

    Boelie!:

    Hej meissie,

    Wat een verhalen weer!! Jij beleeft zoveel in een week dat is echt niet voor te stellen als je hier zit hoor! Ik ben blij dat je nu weer wat lekkerder in je vel zit!
    Bekijk de dingen vooral positief en als een leerervaring, maar volgens mij doe je dat wel als ik het zo lees! Heel veel plezier daar!

    Dikke kus Gerda

    ps. t klokkie staat weer goed hoor! :)

  • 24 Maart 2009 - 09:52

    Boelie:

    o ja ik ben vooral jaloers op dat bezoekje aan die hippiestad lijkt me geweldig!!! hihi
    x

  • 28 Maart 2009 - 11:43

    Fam. Zwart:

    Hey Linda,

    Life sucks zo nu en dan, maar je komt er altijd sterker uit. We genieten nog steeds van je verhalen. Keep them coming. Zijn nieuwsgierig naar je bezoek aan de Zoo van Steve Irwin.
    Hugs en kisses vanuit het regenachtige St. Nyk

  • 02 April 2009 - 15:15

    :

    Nou zeg!! heb ik een berichtje bij je eerste week achtergelaten! da's raar maar hij was voor deze week bedoeld hoor:)Je hebt altijd van die mindere tijden he.. maar je slaat je er goed doorheen! echte doorzetter;) kus sai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 27183

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: