Mooi Melbourne.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu Mooi Melbourne.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

Mooi Melbourne..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hiii!

Het werd wel weer even tijd voor een update! Vorige week maandag schreef ik mijn laatste blog alweer..Vorige week was een vrij rustig weekje, beetje chillen, beetje voor school werken..Afgelopen woensdag ben ik met Susan en David, een jongen uit Zweden, naar St.Kilda geweest..We wouden naar t strand gaan maar moesten eerst even langs vriend van Susan om wat dingen op te halen..Dikke prima dacht ik..We moesten alleen ff uitvinden hoe vanaf zijn huis bij t strand te komen..Resultaat: na 2 uren gelopen te hebben in de hitte, verschillende trams genomen te hebben en heel veel gelachen, waren we dan eindelijk op t strand (wat vanaf mn hostel een kwartiertje met de tram is..)..Een voordeel, we konden t zeebriesje en verkoelende water dubbel waarderen nu!:D
Savonds lekker gegeten in St.Kilda, wat ik echt een fijne plek vind om rond te hangen..Tis zo levendig daar, gezellige mensen overal, heerlijk! Susan heeft er een jaar gewoond dus is een hele goeie guide naar leuke tentjes etc..Daarna zijn we wezen stappen, erg geslaagde avond..
Donderdags dan eindelijk Lara, uit Sneek, ontmoet..had haar via internet leren kennen voordat ik naar Ozz vertrok. Gelukkig klikte het ook nog en hebben we gezellig dagje gehad..

Vrijdag zijn we op een tour gegaan naar Phillip Island, waar we kangaroes konden voeren en ook eentje in het wild gespot hebben..Yeah mn eerste wilde kanga!:P (zie fotos)Ook weer paar mooie stukjes natuur gezien, I like..

Het hoogtepunt van die dag moet toch echt the Penguin Parade zijn en eerlijk gezegd, ik heb me nog nooit zo´n toerist gevoeld.. Daar zit je dan, s avonds aan t strand,met 300 andere mensen, op een soort vvan tribune..te WACHTEN..en wachten..Beetje naar de zee staren met zijn allen..Zag er enorm grappig uit! Maar..waar we dus op wachten, waren de kleine penguins die uit het water komen, over het strand waggelen om landinwaarts te vertrekken..Dit is een natuurlijk verschijnsel wat ze elke nacht herhalen. Vanaf de tribune kon je teruglopen naar het Penguin centrum en dan liepen de mini penguins gewoon naast je op een pad, erg schattig! Wat ik wel goed vond btw was dat je geen fotos mocht maken tijdens deze ´parade´..Die arme beestjes kunnen wel gek worden van al die Aziaten met hun grote cameras!:P
Al met al erg leuk dagje!
Zaterdag voelde ik me wat ziekjes, vooral savonds dus eventjes geen gestap voor Linda..Daarna weer paar dagen strand gedaan, vooral afgelopen maandag was t erg lekker weer! Tis toch wel fijn weer ff Nederlands te kunnen spreken met Lara, al moest ik er wel weer even aan wennen..Gister ook haar vriendin Monica ontmoet en ff naar de film geweest met zn 3en..

Vandaag is het voor t eerst een somber dagje, qua weer..dus ga vandaag weer de nerd uithangen in de library, even wat schoolstuff doen..
Morgen staat in de planning naar Ballarat te gaan, een oude dorpje dichtbij Melbourne..Ik is benieuwd!

Voor de rest voel ik me nog steeds erg thuis hier, heb het ontzettend naar mijn zin met mijn 3 roomies die ik steeds beter leer kennen..Melbourne heeft zeker zn charmes en kijk er beetje tegenop het te verlaten..maarr..ik kom hier trug aangezien mijn vliegtuig naar Nederland vanuit hier vertrekt:D..Kan ik mooi mijn vrienden hier weer opzoeken!

De nachtbus naar Sydbey heb ik geboekt en ook het hostel voor de eerste week is geregeld..Maandag vertrek ik dan eindelijk naar SYDNEY!(en deze keer echt mensen, I promise haha..) Het zal even wennen zijn, ik moet, in a way, helemaal overnieuw beginnen daar..maar das ook wel weer een uitdaging en ik kan ook niet wachten om citylife even achter me te laten en langs de kust te reizen..Zucht..

Love, Linda

  • 25 Februari 2009 - 06:28

    Fam. Zwart:

    Hello girl,
    Het moet echt een grappig gezicht zijn die penguins over de weg te hobbelen. Blijven ze 's nachts in het centrum en gaan ze 's morgens dan weer terug naar het water???? goeie reis naar Sydney en we zijn nu al benieuwd wat je daar beleven.

  • 25 Februari 2009 - 08:07

    Meiny:

    Hello Melbourne,this is your auntie from Aldebourne!
    Gezellige foto`s weer,ik krijg zin om de dikke truien uit te trekken als ik jou zo zie.
    Heb net de dog uitgelaten in de motregen en harde wind,brrrrrrr!


  • 25 Februari 2009 - 08:36

    :

    Ik hoor je al zingen:

    "Ik wil een kangeroe, ik wil een kangeroeeeee..." ;)

    Liefs uit Zweden!

  • 25 Februari 2009 - 09:02

    Jacky (Jacqueline):

    Dear Linda,

    ik ben een vriendin van je mem, van het forum, en volg al een tijdje je belevenissen in t verre Australie.
    Meis, ik ben superjaloers op je!! Gezond jaloers hoor, waarom heb ik dit nooit in mijn jeugd gedaan???
    Geweldig dat je dit (aan)durft!
    Je foto's zijn dit keer weer ontzettend mooi.
    Ik wens je heel veel plezier in Sydney, schijnt ook een fantastische stad te zijn!!

    Lots of love,

    Jacky (Jacqueline)

  • 25 Februari 2009 - 09:02

    Jacky (Jacqueline):

    Dear Linda,

    ik ben een vriendin van je mem, van het forum, en volg al een tijdje je belevenissen in t verre Australie.
    Meis, ik ben superjaloers op je!! Gezond jaloers hoor, waarom heb ik dit nooit in mijn jeugd gedaan???
    Geweldig dat je dit (aan)durft!
    Je foto's zijn dit keer weer ontzettend mooi.
    Ik wens je heel veel plezier in Sydney, schijnt ook een fantastische stad te zijn!!

    Lots of love,

    Jacky (Jacqueline)

  • 25 Februari 2009 - 09:03

    Jacky:

    Oeps! 2x mijn berichtje, sorry! Zeker dubbel geklikt?!?

  • 25 Februari 2009 - 09:04

    Jacky:

    Oeps! 2x mijn berichtje, sorry! Zeker dubbel geklikt?!?

  • 25 Februari 2009 - 09:35

    Momsy:

    Wauw !!!Wat mooie foto`s!
    Staat je goed , die nieuwe coupe.
    Veel plezier in Sydney!!
    Xxx Fan heit en mem.

  • 25 Februari 2009 - 12:35

    Tina:

    You'll be fine sweetie!

  • 25 Februari 2009 - 14:37

    Wilma:

    Linda wat een mooie foto´s. Enne je hebt een liefje gevonden zo te zien. (Kangaroe) haha.

    Veel plezier in Sydney.

    Groetjes, Wilma (bmv-clubje)

  • 26 Februari 2009 - 09:42

    Moniek:

    Dapper van je hoor meid!
    Ik denk aan je!
    xxx Mo

  • 26 Februari 2009 - 11:51

    Meiny:

    Hè Lin,bij deze even een bedankje voor de foto die zonet bij ons door de bus viel.
    Heb em bij de pc gezet (mijn favoriete plekje)zodat ik nòg meer naar de zon ga verlangen.
    Stuur em deze kant maar op,we kunnen hem gebruiken!

    Liefs en groetjes van Meiny.

  • 26 Februari 2009 - 14:02

    Margreth:

    Hey Linda,

    Ik heb uiteraard weer genoten van je verslag en foto`s.
    Het lijkt mij ook zo leuk om kangaroes in het echt te zien, en al helemaal te mogen voeren.
    Wat een prachtige ruige natuur daar. Super!
    Een goede reis naar Sidny en nog veel plezier.
    Liefs Marg

  • 03 Maart 2009 - 03:27

    Lara:

    Hahaha en bedankt!! Nee oke ik lijk best wel op een kangaroe:P Haha veel plezier in Syd!!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

We´ll meet again..

06 Juni 2009

Free your mind..

28 Mei 2009

Reload!

20 Mei 2009

Disposable laptops and wwoof virgins

07 Mei 2009

Quakka!
Linda

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 27192

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: