From pretty good to absolutely amazing.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu From pretty good to absolutely amazing.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Boersma - WaarBenJij.nu

From pretty good to absolutely amazing..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hi!

En daar zit ik weer, op Federation Square, een groot plein waar op dit moment een bandje speelt,zeer fijne plek om te internetten..Schrok vanochtend beetje toen ik de straat op liep, het ruikt overal naar vuur, maar schijnt heel normaal te zijn met al die branden en vooral geen reden om je onveilig te voelen ofzo..Good.

Er zijn nu alweer 2 weken voorbij, maar gelukkig voelt het niet alsof de tijd vliegt..Maak alles heel puur mee!:D Ook begin ik me hier zo thuis te voelen..

En dat heeft alles te maken met afgelopen vrijdag..Eindelijk was het dan zover, mijn Great Ocean Road tour..Vond het best wel eng dat ik helemaal alleen was maar kwam er al snel achter dat er zoveel mensen alleen op de tour waren..Klein groepje van 18 mensen, comfortabele bus, dikke prima! Leuke mensen ontmoet, waaronder Sebastian en Dario, uit Duitsland en Zwitserland.Ze zijn beide al de hele wereld om geweest,dus genoeg mooie verhalen..We reden steeds uurtje of halfuurtje om dan bij een plekje te stoppen voor kwartiertje oif halfuur..En wat ik daar gezien heb, wauw! Eindelijk was ie er dan, het gevoel dat ik echt in Australie ben!:D Want citylife is heel leuk maar dit was toch wel de reden dat Australie voor mij de nr.1 was om heen te gaan..De ongerepte, unbelievable mooie natuur!En het beste was nog, dat het zo divers was..Eerst naar prachtige stranden geweest met immense kliffen..Om daarna door eindeloos steppegebied te rijden waar, wanneer je de schapen zou vervangen door giraffe´s, je je even in Africa waant..We kwamen door vele kleine dorpjes en een paar daarvan zijn in 1983 getroffen door toen de grootste bushfires ever. Pretty intense! Er groeien overal eucalyptusbomen in Australie en die kunnen bushfires overleven..Resultaat, halfzwart geblakerde bomen! Ziet er heel triest uit en al helemaal als je bedenkt dat die fires al dik 25 jaar geleden zijn..Kun je nagaan hoelang het duurt voordat alles helemaal hersteld is. De busdriver vertelde uiteraard ook over de bushfires van nu..al 200 doden en het vuur raast met 100 km per uur verder..Damn!
Wou er niet te lang bij stilstaan, t was een prachtige dag en ik was zo benieuwd naar wat er nog zou komen..

Koalas! Echt gaaf om die gewoon in het wild te zien, lekker swaying in the wind, beetje eten..T zijn echt de meest chille dieren ever. De busdriver gaf me wat vogelzaad en prompt zat er een wilde gekleurde vogel op mn arm te eten..Nice! Daarna zijn we doorgereden naar een rainforest, waar bomen groeien die meer dan 100 meter hoog zijn..Ik viel echt van de ene verbazing in de andere..Beetje jammer dat de muggen mij een fijn doelwit vonden die dag, wat voor veel gelach bij de jongens zorgden, die nergens last van hadden natuurlijk..Heb ik dat!
Even geluncht en op naar de 12 Apostles..Erg mooi! Maar..voor mij was toch wel het hoogtepunt Log Arch Gorge(of zoiets)..Prachtige rotsen, druipstenen en dat strand..Kon daar wel hele dag blijven! Made me feel so alive!:D Daarna nog naar `London Brigde`geweest, die helaas twintig jaar geleden half is ingestort. Gelukkig was on ze busdriver er daarvoor ook al eens geweest en had foto´s van de originele staat..En dan lijkt het idd op de London Bridge! Na extreem lange dag vol indrukken nog even drankje wezen doen met Dario en Sebastian en gepraat met een firefighter die uiteraard meehielp de bushfires te stoppen. Er kwamen heel wat emotionele verhalen los, heel gaaf om die verhalen es niet in de krant te lezen maar van iemand te horen die er geweest is!

Die zaterdag afgesproken met Dario en Sebastian om ff koffie te gaan drinken en te chillen langs de Yarra River. En toen gebeurde wel zoiets grappigs! Dario ging even drankjes halen voor ons en kwam met big smile terug..Hij had fiche gevonden van t casino, 500 dollars..Meteen gecheckt of t echt was natuurlijk en ja hoor! Te grappig..Hij was zo lief ons mee uit eten te nemen om het te vieren..Lekker gegeten op Federation Square waar we ook nog eens konden genieten van een prachtige zonsondergang..Goed voormekaar toch, uit eten op valentijnsdag met 2 mannen:P! Op Fed.Sq.lieten ze happy valentinesday in alle talen zien en moest dus even terugdenken aan NL..Moest meteen afscheid nemen van de jongens, gingen beide weer weg, richting Hawai en Nieuw Zealand..wat een leven zeg! Maar iig leuk ze ontmoet te hebben, mijn Facebook vriendenlijst begint aardig te groeien;)

Ik heb ook een nieuw huisgenootje, Natalia heeft appartementje gevonden, dus nu is het Susan uit Canada die boven me slaapt. En dat is me er eentje zeg! Ik heb nog nooit zo´n intens persoon ontmoet als zij. Ze praat de hele dag, lacht hard en vooral veel en loopt constant naakt door de kamer. Haar eerste nacht hier was ook erg grappig, dat was donderdagnacht en had tegen haar gezegd dat k er vroeg uit moest ivm tour en ook Milla moest vroeg weer werken..Susan ging stappen, kwam midden in de nacht trug met een jongen, waarna we haar vriendelijk verzochten te gaan SLAPEN omdat we onze slaap nodig hadden..Helaas dacht de jongen daar anders over en hebben ze ons poosje wakker gehouden..Ik was zo pissed want wou echt slapen en wou vooral niet moe zijn tijdens tour..Op n gegeven moment hadden we er genoeg van en was het of hij eruit of we gaan naar receptie om het te melden..En toen stond er opeens een naakte jongen van me, die een vaag`hi there..`brabbelde en niet wist hoe snel ie zijn kleren bij elkaar moest rapen om weg te rennen! Ik was erg boos de volgende ochtend want voelde me zeer moe maar achteraf was het toch wel grappig..Tot zover de eerste naakte man hier haha..Op haar rare manier van met mannen omgaan, ik kan het niet meer bijhouden met wie ze allemaal date,is ze zeker aardig en we hebben veel lol met zijn 4en. Ze is ook haarstylist en heeft mijn coupe totaal veranderd, ben er heel blij mee! ´s Avonds wezen stappen, met Natalia er ook bij, was zeer geslaagd en ook weer erg grappig..Toen ik thuiskwam, lag Jenny in mijn bed te slapen met haar bikini aan haha..Deed me even terugdenken aan een nacht in NL, ook zoiets alleen dan met een rok:P. En ook zij wist er niks meer van de volgende dag..Gister lazy Sunday en vandaag wil ik me weer gaan richten op mijn schoolwerk..

Heb besloten nog 1 weekje te blijven (om daarna naar Sydney te reizen,) heb paar andere scholen ontdekt die ik wil bezoeken en het bevalt me hier wel. Amazing hoe snel je een band opbouwt met mensen die je eigenlijk nog helemaal niet kent!

Zoals jullie kunnen lezen voel ik me al veel beter hier down under, zou nog wel zoveeel kunnen vertellen maar hier laat ik het bij..Nog een reden btw dat ik blij ben is dat ik EINDELIJK mijn spellingtoets gehaald heb! En das voor mij een heeele prestatie..Tot de volgende keer mateys en geniet van de selectie foto´s!;)

Love from Melbourne

• 16 Februari 2009 - 03:47

Albert-Wim Reitsma:

ben ik de eerste? haha nou goed, leuk verhaal en blijf genieten...tot snel!

kus,AW

• 16 Februari 2009 - 07:04

Jo:

wauw linnie, australia is pretty!

• 16 Februari 2009 - 08:01

Pauline:

Lin!! Geniet zo van je verhalen! :) lijkt me echt heerlijk wat je daar allemaal doet! Wel heftig dat je die bushfires van zolang geleden nog kan zien.. Maar aan de foto's te zien ben je ook goed aan het genieten :D Bij bagels mis je niet zoveel hoor! hebben ze daar ook niet iets wat erop lijkt?! :P

Veel Liefs xxx Pauline

• 16 Februari 2009 - 11:15

Meiny.:

Wat weer een verhaal zeg!
    En wat is het daar mooi man,dat is duidelijk te zien op de foto`s.
    De koala`s deden me denken aan Tettje,moest stiekem weer gniffelen.(ken je dat verhaal?).
    En die muggen komen alleen maar af op lekkere geurtjes,dus laat de jongens maar lachen!
    Ik wil binnenkort wel ff een close-upje van je nieuwe coupe hoor,ben erg benieuwd.
    Maar weer een prettige week gewenst en pas goed op jezelf.
    Groetjes uit O`boarn.

• 16 Februari 2009 - 11:22

Kun jij meer dan 10 foto's uploaden? :O Hoe doe je dat? Ik kan er maar 10 :S

Ontopic: Geweldig verhaal! Ik ben best een beetje jaloers, hier is het hartstikke koud! Wel alweer een tijdje sneeuw, is ook leuk, maar als ik dan met 5 lagen de deur uitstap mag het van mij ook wel wat warmer haha!

Veel succes met het scholenbezoek!

• 16 Februari 2009 - 11:50

Maaike:

Australie lijkt me zo tof ;) Kun je niet zo'n koala voor me meenemen? (nee wacht, dat is zielig ;))

Lijkt me wel ongelooflijk warm daar :S

Succes met je schoolprojectje!

• 16 Februari 2009 - 12:09

Momsy:

Ha die Lin !!!Weer een mooi verhaal van jou en je belevenissen en dan die foto`s!...wij beleven hier dan ook (een beetje)de Great Ocean Road tour :p
    ps.Heb je mijn mail al gelezen???
    Groetjes van ons.XXX.

• 17 Februari 2009 - 19:00

Annie Zwart:

Hey meid,
    Je hebt weer heel wat beleefd. Erg leuk om je verhaal te lezen. K ben voor nu weer even bij.
    K laat sjoerd je verhalen ook lezen in de hoop dat ie nog tips voor je heeft. Mocht er wat te vertellen zijn dan geef ik het wel aan je door.
    veel plezier en geniet van de mooie omgeving. Foto's zijn weer prachtig!
    Liefs Annie

• 23 Februari 2009 - 19:31

Occah:

Hey Lindaaaah,
    Wauw wat een verhalen! En die foto's! Geniet ervan!!!
    Kus een oprecht jaloerse Occah...

• 02 April 2009 - 15:12

Hoi meissie!!:D genieten he? en de tijd vliegt inderdaad voorbij! Jij maakt ook prachtige dingen mee, mooie foto's!!
    Geniet ervan!je ziet er goed uit:) kus